خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری البرز:

سازمان‌های مردم نهاد، هم افزایی موثری در حوزه مدیریت کشور پدید می‌آورند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۶۰

ایجاد شرایط لازم و متناسب با مسائل استان برای فعالیت موثر سازمان های مردم نهاد بسیار ضروری است/ بهره گیری دقیق و اصولی از توان این سازمانها موجب فرصت سازی برای دولت در امر رسیدگی به مسائل کلان و کلیدی است.

ایلنا: جلسه ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد استان البرز در سالن شهدای البرز استانداری تشکیل شد.

به گزارش ایلنا در کرج، در این جلسه که به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس هیات نظارت بر سمنهای استان و با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مسوولان و نمایندگان دستگاه‌های متولی برگزار گردید، عملکرد سازمان‌های مردم نهاد استان البرز و چگونگی روند فعالیت این موسسات و آسیب‌ها و فرصت‌ها در حوزه کارکردی سازمان‌های مردم نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری البرز، بر ضرورت و اهمیت ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرده و اظهار داشت: با تقویت این سازمان‌ها که حلقه‌های متصل و بلا واسطه با لایه‌های مختلف جامعه هستند، هم افزایی موثری در حوزه مدیریت کشور پدید می‌آید.

ناصر رجبی، در ادامه افزود: ایجاد شرایط لازم و متناسب با مسائل استان برای فعالیت موثر سازمان‌های مردم نهاد بسیار ضروری است.

دراین نشست، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با تبیین ظرفیت سازمانه‌ای مردم نهاد در تعدیل وظایف سنگین دولت و ضرورت توسعه این سازمان‌ها، اظهار داشت: بهره گیری دقیق و اصولی از توان این سازمان‌ها موجب فرصت سازی برای دولت در امر رسیدگی به مسائل کلان و کلیدی است.

عسگری در ادامه عدم نظارت بر عملکرد سمن‌ها را از آسیب‌های جدی در روند فعالیت موسسات مردمی برشمرد و افزود: بی‌توجهی به موضوع ساماندهی سازمانهای مردم نهاد، موجب خدشه آسیب به اعتماد عمومی است و می‌تواند خسارات اجتماعی فراوانی را به جای گذارد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز و دبیر هیات نظارت بر سمنهای استان، در این نشست از آماده سازی طرح جامع آموزش متولیان سازمان‌های مردم نهاد توسط اداره کل متبوع خود خبر داد و گفت: در صورت تصویب و اجرای این طرح، عملکرد سمن‌ها شفافیت و شتاب بیشتری خواهد گرفت.

تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از سمن‌های استان، ضرورت تدوین دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی سمن‌ها و همچنین برنامه ریزی برای هماهنگی دستگاه‌های مرجع صدور مجوز، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز