خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز در مراسم یادواره شهدای غواص:

ریلی که شهدا برای قطار انقلاب ساخته‌اند، ضامن عدم خروج آن از مسیر اصلی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۵۶

تمام دغدغه‌ها در طول 34 سال گذشته دغدغه حرکت در مسیر راه شهدا و انقلاب بوده است.

ایلنا: به همت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز و سپاه پاسداران و بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده شهدای غواص و مادر شهید ایرج خرم جاه تجلیل شد.

به گزارش ایلنا در کرج، اصغر عربیان صبح پنجشنبه در یادواره «یادهای بی‌ساحل»، ویژه گرامیداشت شهید «ایرج خرم گفت: امروز البرز سرافراز‌تر از دیگر روز‌ها است، سرافرازی منبعث از قامت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی که اگر آنان نبودند کوه‌ها نمی‌توانستند سرشان را بالا بگیرند و در ایران اسلامی فریاد سرافرازی سر دهند.

وی در این یادواره که خانواده شهید ایرج خرم جاه و شهدای معظم غواص استان البرز نیز حضور داشتند؛ بیان کرد: امروز شهید عزیز ایرج خرم جاه باعث پیوند الهی و ارتباط معنوی دو استان شده و این یادمانی است بر رفتگانی که راه را برای ما ترسیم کردند.

اصغر عربیان، با بیان اینکه این محفل نورانی همه را به حال و هوای روزهای آغازین جنگ و دفاع مقدس ۸ ساله برد؛ افزود: این توجهات ضامن حرکتمان در مسیر راه شهداست.

وی ادامه داد: اگر به یکایک واژه‌هایی که در وصیتنامه‌های شهدای غواص مرور و بازخوانی شد دقت داشته باشیم آن‌ها برای ما هشدار است؛ آنان رفتند ومسولیت سنگینی را بر دوش ما نهادند.

استاندار البرز اذعان داشت: امروز کسی در این محفل معنوی نیست که حضور روح شهید خرم جاه و شهدای غواص را انکار کند.

عربیان ادامه داد: تمام دغدغه‌ها در طول ۳۴ سال گذشته دغدغه حرکت در مسیر راه شهدا و انقلاب بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اشتیاقی که هر از گاهی برای مذاکرات با استکبار مطرح می‌شود و سبب دغدغه خروج از مسیر اصلی را برای دلسوزان ایجاد می‌کند، حرکت در مسیر شهدا را به قطاری بر روی ریل تشبیه کرد و گفت: در طول این سال‌ها خیلی‌ها از قطار انقلاب پیاده شدند؛ خیلی‌ها که در راندن قطار نقش داشتند سعی کردند قطار را از ریل خارج سازند اما موفق نشدند و قطار بر روی ریل به حرکتش در مسیر اصلی ادامه داد.

وی افزود: همانند راهنمایی که در غاری تاریک طنابی رابرای رهروان بعدی در مسیر قرار می‌دهند تا آن‌ها گم نشوند شهدای ما نیز مسیر را برایمان روشن نگاه داشته‌اند. به همین دلیل باید گفت که راه برای ما روشن است و دغدغه گم کردن راه را نداریم، تنها دغدغه آن است که عده‌ای بی‌بصیرت با دشمنان همنوا شوند و ضرباتی را به انقلاب وارد سازند.

استاندار البرز همچنین با بیان اینکه گفتن کلمه «لااله الله» و سر خم نکردن به غیر خدا از ظهور اسلام و شیعه تا به اکنون هزینه‌های زیادی در بر داشته افزود: در طول انقلاب و جنگ تحمیلی بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم داشتیم تا زیر بار غیر الله نرویم.

وی افزود: ریلی که شهدا برای قطار انقلاب ساخته‌اند ضامن عدم خروج آن از مسیر اصلی است.

اصغر عربیان در پایان خاطر نشان کرد: آرامشی که امروز در کشورمان شاهد هستیم حاصل رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهداست و بحمدا... انقلاب ما هر روز شاداب‌تر و مقتدر‌تر از روز قبل ادامه حیات می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز