خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان کرج خبرداد:

پرداخت 10میلیون تومان اعتبار به مسکنهای روستایی کرج جهت مقاوم سازی

13کامیون اقلام ضروری برای زلزله زدگان آذربایجان از کرج به منطقه زلزله زده اعزام شد./تقویت ساختار مقاوم سازی بناهای روستایی کرج از برنامه های اصلی سال 91 است.

کرج - ایلنا: 64  روستا در کرج مستقر است که 57 روستا در بخش آسارا و 7 روستای مرکزی داریم که برای مقاوم سازی آن ها طی چند وقت اخیر برای هر مسکن از طریق بنیاد مسکن، 10 میلیون تومان اعتبار به روستاییان پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا فرماندار شهرستان کرج صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از اعزام سیزده کامیون و کامیونت اقلام مورد نیاز اضطراری زلزله زدگان آذربایجان از کرج به این منطقه خبر داد و گفت:اقلام اضطراری از جمله پوشاک و وسایل مورد نیاز زندگی از طریق فرمانداری، بخشداری مرکزی و دهیاری بخشداری مرکزی کرج امروز صبح به منطقه آذر بایجان اعزام شد.

مهدی ایران نژاد اظهار داشت:این کمک ها نقدی و غیر نقدی بوده و طی چند روز گذشتهٰ، کمک های امداد و نجات نیز از طریق دستگاه هلال احمر،کمیته امداد و دستگاه های حمایتی شهرستان کرج به منطقه زلزله زده آذربایجان ارسال شده است.

وی با اشاره به تقویت ساختار مقاوم سازی بناهای روستایی کرج ٰ،گفت:این امر یکی از برنا مه های اصلی سال 91 در استان البرز است چرا که تحقق آن در صورت بروز سوانح و بلایای طبیعیٰ، منجر به کاهش تلفات خواهد شد.

وی با اشاره به زلزله جزیره قشم در سال های گذشته، گفت: در سال 84 زلزله ای با قدرت 9/5 ریشتر در جزیره قشم صورت گرفت که تلفات جانی و مالی زیادی را به همراه داشت وبه دنبال این اتفاق، با تخصیص 20 میلیارد تومان برای مقاوم سازی روستاهای این منطقه این امر طی دو سال محقق شد.

وی ادامه داد:در سال 86 زلزله 6 ریشتری در جزیره قشم اتفاق افتاد اما این بار با کاهش تلفاتٰ، شاهد کشته شدن تنها 4 نفر و جراحت 33 نفر در این منطقه بودیم.

ایران نژاد با اشاره به روستاهای شهرستان کرج، گفت:64 روستا در کرج مستقر است که 57 روستا در بخش آسارا و 7 روستای مرکزی داریم که برای مقاوم سازی آن ها طی چند وقت اخیر برای هر مسکن از طریق بنیاد مسکن، 10 میلیون تومان اعتبار به روستاییان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان گفت: هنوز بودجه مقاوم سازی روستاهای کرج به بنیاد مسکن ابلاغ نشده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز