خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن استان البرز:

وضعیت 24 هزار مسکن روستایی استان البرز نگران‌کننده است

asdasd

30 هزار مسکن از 60 هزار مسکن روستایی موجود در استان البرز، کم دوام هستند و تاکنون تنها 6 هزار واحد از آن‌ها مقاوم سازی شده است.

كرج - ایلنا: 230 هزار نفر در روستاهای استان البرز ساکن هستند و تقریبا در 60 هزار واحد مسکن روستایی سکونت دارند

مدیر کل بنیاد مسکن استان البرز در گفت و گو با ایلنا در خصوص مسکن‌های روستایی استان البرز گفت: از سال 84 طرح بهسازی مسکن روستایی در کل کشور و در استان البرز به اجرا درآمده و به مدت 10 سال قابل اجرا است.

علی رحیمی‌زاده افزود: 9 و نیم درصد از کل جمعیت استان البرز را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد که به عبارتی 230 هزار نفر در روستاهای استان البرز ساکن هستند و تقریبا در 60 هزار واحد مسکن روستایی سکونت دارند.

وی اشاره کرد: مسکن روستایی، چارچوب کم‌دوامی دارد که البته خطر بیشتر متوجه مسکن‌هایی است که در کنار روستاها به شکل غیرمجار ساخته شده‌اند.

رحیمی‌زاده افزود: از زمان اجرای طرح بهسازی تا کنون، استقبال خوبی برای دریافت تسهیلات بانکی برای بهسازی مساکن روستایی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: مبلع وام اعطایی برای بهسازی مساکن روستایی 12 و نیم میلیون تومان با سود 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله است.

رحیمی زاده اظهار داشت: 30 هزار مسکن از 60 هزار مسکن روستایی موجود در استان البرز، کم دوام هستند و تاکنون تنها 6 هزار واحد از آن‌ها مقاوم سازی شده است.

وی دلیل عدم استقبال روستاییان از دریافت تسهیلات بهسازی را سخت‌گیری بانک‌ها برشمرد و گفت: سخت‌گیری بانک‌ها و در برخی مناطق مبلغ پایین تسهیلات دلیل اصلی عدم استقبال روستاییان از طرح بهسازی است.

وی با بیان نگرانی در خصوص 24 هزار واحد مسکن‌های روستایی کم دوام تصریح کرد: بنیاد مسکن استان البرز آمادگی کافی برای بهسازی مساکن روستایی دارد و لازم است که این امر مهم با همکاری سایر دستگاه ها از جمله فرمانداری ها، بخشداری ها و بانک های عامل انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز