خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

زمینی برای دفن اموات در محمدشهر کرج وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۳۹

شهرداری محمدشهر برای اختصاص زمین به دفن اموات این منطقه تاکنون اقدامی نکرده است و از همین رو و به دلیل عدم وجود زمینی برای دفن اموات، اوقاف را برای دفن رایگان اموات در امامزاده ها تحت فشار قرار می دهد

ایلنا - کرج: دفن اموات در امامزاده ها و تبدیل آن ها به قبرستان با فرموده مقام معم رهبری منافات دارد و قبرستانها باید به مکانهای دیگری انتقال یابند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص ادعای رئیس شورای اسلامی محمدشهر مبنی بر خودداری اوقاف از دفن اموات در امامزاده عبدالله (ع) این شهر و گران کردن قبور گفت: وظیفه ساخت آرامستان و دفن اموات بر عهده شهرداری ها و شورای شهر است؛ از همین رو، این دو دستگاه برای فرار از هزینه های مربوط به ساخت آرامستان، با این ادعا مسئولیت را بر دوش اداره اوقاف می گذارند.

حجت الاسلام ابوالفضل بنی احمدی افزود: با توجه به نزدیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر، زیر سوال بردن عملکرد اوقاف در بین مردم معنای خاصی دارد.

بنی احمدی گفت: شهرداری محمدشهر برای اختصاص زمین به دفن اموات این منطقه تاکنون اقدامی نکرده است و از همین رو و به دلیل عدم وجود زمینی برای دفن اموات، اوقاف را برای دفن رایگان اموات در امامزاده ها تحت فشار قرار می دهد، این در حالی است که ماده 55 قانون شهرداری ها، به وظایف شهرداری در خصوص دفن اموات اشاره کرده و در بند 13 آن آورده است، ایجاد غسالخانه و گورستان و تهیه وسائل حمل اموات و مراقبت در انتظام امور آنها از وظایف شهرداری است.

وی افزود: شهرداری به تعهداتش مبنی بر دیوارکشی اطراف امام زاده عبدالله عمل نکرده است؛ در حالی که مقداری از اراضی این امام زاده را به منظور بلوار کشی دریافت کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل امامزاده ها به قطب فرهنگی گفت: دفن اموات در امامزاده ها و تبدیل آن ها به قبرستان با فرموده مقام معم رهبری منافات دارد و قبرستانها باید به مکانهای دیگری انتقال یابند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز