خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارشاد استان البرز:

استان البرز رتبه 6 نشر کتاب را یدک می کشد

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۱۱

کسب رتبه ششم نشر کتاب در بین استانهای کشور/نوسانات قیمت ارز و مشکلات اقتصادی باعث کاهش فعالیت ناشران و خرید کتاب توسط مردم شد/5000 متر زمین به منظور برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در تملک ارشاد البرز قرار گرفت/

ایلنا - کرج: مدیر کل ارشاد استان البرز  گفت: گزارش آماری نشر کتاب در 9 ماهه اول سال؛ استان البرز را در بین 28 استان کشور به رتبه 6 ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا قبل از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به بهانه افتتاح سومین نمایشگاه استانی کتاب البرز در محل اداره کل این استان برگزار شد مجتبی ابراهیمی گفت: استان البرز با چاپ 178 عنوان کتاب وبا شمارگانی بالغ بر 408900 کتاب؛ در 9 ماهه اول سال جاری توانست رتبه 6 نشر کتاب در بین استان های کشور کسب کند.

ادامه داد: با وجود این که نوسانات قیمت ارز و مشکلات اقتصادی کشور آمار ما یوس کننده ای را در حوضه چاپ و نشر وقدرت خرید کتاب توسط مردم در 9 ماهه اول سال نشان می داد بر اساس گزارشات آماری میزان نشر کتاب درکشور؛ استان البرز توانست رتبه 6 نشر کتاب در بین استان های کشور را کسب کند.

وی با اشاره به این مطلب که ناشران پر کار و پر تلاشی در استان البرز مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: امسال با وجود اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب استانی البرز در تقویم سالانه برگزاری وزارت ارشاد وجود نداشت با پیگیریهای انجام شده توانستیم 228 نمایشگاه استانی کشور را در این استان برگزار کنیم.

مجتبی ابراهیمی در ادامه به توضیح برنامه های جانبی این نمایشگاه پرداخت و گفت: جلسات نقد وبررسی با حضور نویسندگان، حضور دانش آموزان مدارس و آموزشگاه ها و اختصاص نام هر روز از نمایشگاه به یکی از شهرهای استان از جمله برنامه های جانبی برگزاری این نمایشگاه است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که همواره به دلیل نبود مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در استان با مشکل روبرو بودیم بیان داشت: اخیرا با پیگیریهای انجام شده و با حکم صریح حسینی وزیر ارشاد توانستیم زمینی به وسعت 5000 متر با قریب به 2000 متر فضای سر پوشیده به منظور برگزاری انواع نمایشگا ها و همایشها ی فرهنگی در استان تملک کنیم.

لازم به یاد آوریست که سومین نمایشگاه استانی کتاب البرز از تاریخ 5 لغایت 11 بهمن ماه در باغ گلهای شهید چمران شهرستان کرج برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز