خبرگزاری کار ایران

با صرف ۵/۷ میلیارد تومان هزینه صورت می‌گیرد:

آب سد طالقان در آستانه رسیدن به مرکز کرج

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۷۸

عملیات اجرایی لوله‌گذاری قطورترین خط انتقال آب از تصفیه خانه رجایی ‌شهر به كرج مركزی به طول 5535 متر با قطر 900 میلی ‌متر تاکنون 56 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است/ هدف از اجرای این طرح؛ ارتقاء كیفی آب مصرفی و افزایش ظرفیت ذخیره و توزیع آب در مركز شهر كرج است.

عملیات اجرایی لوله‌گذاری قطورترین خط انتقال آب از تصفیه خانه رجایی ‌شهر به كرج مركزی به طول 5535 متر با قطر 900 میلی ‌متر تا کنون 56 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج علی برخوردار مدیر آب وفاضلاب منطقه كرج با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی این لوله‌گذاری از پاییز سال گذشته از محل تصفیه‌خانه آب شماره 2 كرج در رجایی شهر با هدف انتقال آب شرب سد طالقان به كرج مركزی آغاز و 400 متر از آن توسط پیمانكار اجرا شد. در حال حاضر ادامه لوله‌گذاری با قطر 900 میلی‌متر از جنس چدن داكتیل توسط نیروهای لوله‌گذار آبفای كرج مركزی در حال اجراست و تاكنون 3100 متر از آن اجرا شده است.

وی اجرای 2995 متر از این عملیات را در منطقه رجایی ‌شهر و 2540 متر آن را در منطقه زیر پوشش آبفای كرج مركزی ذكر كرد و افزود: آب تصفیه شده سد طالقان توسط این خط به صورت ثقلی به مخزن تعادلی به ظرفیت 3000 مترمكعب كه در منطقه حسن آباد ساخته خواهد شد، انتقال می‌یابد.

وی تصریح كرد: انتقال ثقلی آب به مخازن حسن‌آباد و مجموعه مخازن طالقانی برای توزیع آب شرب در بافت كرج مركزی بدون مصرف برق و به كارگیری پمپ انجام می‌شود كه صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه‌های برق مصرفی آبفای كرج خواهد داشت.

مهندس برخوردار مهمترین هدف از اجرای این طرح را ارتقاء كیفی آب مصرفی و افزایش ظرفیت ذخیره و توزیع آب در مركز شهر كرج عنوان كرد و گفت: برای اجرای این لوله‌ گذاری حدود 5/7 میلیارد تومان هزینه صرف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز