خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان البرز:

بیکاری و گرانی موجب وقوع جرم است

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۰۸

ایجاد شغل، درمان معتادین، جلوگیری از بیکاری و گرانی از عوامل مهم پیشگیری از وقوع جرم است/گرانی و تورم به شالوده نظام لطمه می زند.

رئیس کل دادگستری استان البرزگفت: ایجاد شغل، درمان معتادین، جلوگیری از بیکاری و گرانی از عوامل مهم پیشگیری از وقوع جرم است.


به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج مهدوی راد در دومین مجمع پیشگیری از وقوع جرم استان البرزکه با موضوع بررسی علل ارتکاب جرایم اقتصادی و مالی و ارایه راهکارهای اجرایی پیشگیری از وقوع آن در سپاه امام حسن مجتبی (ع) با اهتمام سازمان قضایی نیروهای مسلح و نیروهای نظامی انتظامی برگزار شد افزود: پایش و کنترل دایمی افراد و ارتقا معنویت؛ ازمهمترین مراتب پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.


وی در ابتدای جلسه اظهار داشت: اگر به متون قرآن و گذشته انسان نظری بیندازیم می بینیم خداوند برای پیشگیری از ارتکاب گناه و برای تبری دادن انسان از ناپاکی ها به آدم ابوالبشر هشدار داد و شیطان را به او شناساند و خطر را گوشزد نمود. لیکن آدم نتوانست از وسوسه شیطان برهد و به لحاظ سرپیچی از فرمان الهی از بهشت رانده شد و اگر به زندگی بشر هم توجه کنید در می یابید که انسانهای اولیه هم دریافته بودند که باید برای رهایی از خطر به پیشگیری ترتیب اثر ویژه دهند تا در خطرهای طبیعی و وحوش و درندگان در امان باشند لذا به غارها پناه بردند و بعد هم خانه های محکم ساختند و آذوقه انبار کردند.


وی در ادامه با ذکر چند حدیث و روایت از پیشوایان دینی خطاب به حاضران در جلسه افزود: در متون مذهبی؛ شما می توانید مطالب بسیار مهمی مشاهده کنید؛ مثلاً حضرت امام صادق (ع) می فرماید: «در هم وقایه خیر من قنطار علاج» یک درهم برای پیشگیری بهتر از یک قنطار اشرفی هزینه کردن برای علاج می باشد و این فرموده در موضوع وبا، سرخک و آبله، به خوبی ملموس است و آنان که مسن هستند می دانند که این امراض چگونه نسل بشر را تهدید می کرد لیکن امروز با تزریق واکسن از کشت و کشتار این امراض مسری جلوگیری می شود.


رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به 3 عامل: فردی؛ سازمانی و برون سازمانی در پیشگیری از وقوع جرم خاطرنشان کرد: اگر فرد سالم داشته باشیم جامعه سالم خواهیم داشت و اگر سازمان کارآمد و موثر داشته باشیم کمتر به مشکل مبتلا می شویم که در این راستا دولت وظیفه سنگینی دارد؛ باید تنظیم امور کند؛ شغل ایجاد کند ودر مورد مسائل اجتماعی مثل اعتیاد و بیکاری که مادر جرایم است چاره اندیشی کند.


وی در ادامه افزود: گرانی و تورم به شالوده نظام لطمه می زند؛ تقویت زیرساخت ها، شالوده نظام را محکم می کند؛ مرتفع کردن بیکاری و ایجاد شغل، درمان معتادین، جلوگیری از بیکاری و گرانی از عوامل مهم پیشگیری از وقوع جرم است.


وی خاطر نشان کرد: کسانیکه با فساد مبارزه می کنند بیشتر از سایرین در معرض ابتلا هستند لذا در استخدام این قبیل افراد باید دقت وافر کرد زیرا آنها اطلاعات کافی از امتیازها؛ از منابع، از طرحها، از تصمیم ها دارند و از طرف دیگر به لحاظ مشاهده انحاء مختلف از شگردهای ارتکاب جرم به راههای گوناگون حیله ها و تزاویر آشنایی دارند.


مهدوی راد در پایان با یاد آوری این مطلب که درهرسازمان باید با ضابطه به گزینش دقیق؛ پایش، کنترل و مرتفع کردن مشکلات پرسنل توجه کنیم تصریح کرد: پایش و کنترل دائمی و برآورده کردن نیازهای این قبیل افراد و ارتقاء معنویت از امور مهم پیشگیری از جرم است.


لازم به توضیح است در این همایش مهدوی راد؛ رئیس کل دادگستری استان البرز به همراه فرماندهان و مسئولان نظامی و انتظامی و قضایی حضور داشتند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز