خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان البرز:

مرمت پل تاریخی برغان به منزله تخریب آن تلقی شده است

asdasd

هم اکنون پل در حال مرمت است و از آن جایی که مقداری مصالح برای ترمیم آن در آن مکان ریخته شده این شبهه به وجود آمده که پل در حال تخریب است.

كرج - ایلنا: چندی پیش درختی بر سر دهلیز پل برغان که متعلق به دوران صفوی است سقوط می کند و مدتی در آن جا باقی می ماند و مقداری زباله پشت آن جمع می شود که به پل فشار وارد کردند

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان البرز در گفتگو با ایلنا درخصوص آثار تاریخی کرج گفت: آثار تاریخی یادمان هایی هستند که از گذشته به ارث رسیده اند و آثار تاریخی موجود در استان البرز نیز کم نیستند.

ابوالفضل ابیدی افزود: منطقه ای که امروز استان البرز نام گرفته است 12 هزار سال یکی از راه های مواصلاتی مهم بوده است که شرق را به غرب متصل می کرده است.

وی ادامه داد: جاده ابریشم که تنها راه پیوند شرق و غرب بوده از وسط کرج فعلی می گذشته است از این رو این منطقه از لحاظ آثار تاریخی می تواند به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شود.

وی اشاره کرد: 3 کاروانسرای کاملا استراتژیک در استان البرز وجود دارد که کاروانسرای شاه عباس و کاروانسرای سنگی گرمدره از مهم ترین آن ها به شمار می رود.

ابیدی در خصوص مرمت کاروانسرای شاه عباس تصریح کرد: مرمت کاروانسرای شاه عباس به بخش خصوصی واگذار شده که در میراث فرهنگی به نام صندوق احیای بناهای تاریخی ثبت شده است. از آن جایی که هزینه مرمت آثار تاریخی بسیار بالا است این کاروانسرا با تغییر کاربری به بخش خصوصی برای احیا واگذار شده است.

معاون اداره میراث فرهنگی البرز در پاسخ به شبهاتی که در خصوص تخریب پل برغان به وجود آمده افزود: این پل متعلق به دوران صفوی است که هم اکنون نیز بر روی آن رفت و آمد صورت می گیرد اما به دلیل این که چند وقت پیش درختی بر سر دهلیز آن سقوط می کند و مدتی در آن جا باقی می ماند مقداری زباله پشت آن جمع می شود که به پل فشار وارد کردند.

وی اظهار داشت: اما هم اکنون پل در حال مرمت است و از آن جایی که مقداری مصالح برای ترمیم آن در آن مکان ریخته شده این شبهه به وجود آمده که پل در حال تخریب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز