خبرگزاری کار ایران

به همت اداره کل دادگستری کرج:

دوره آموزشی ازدواج آگاهانه در کرج برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۶۷

با توجه به اینکه، جوانان مهارت تشخیص زوج مناسب خود را در اکثر مواقع دارا نیستند، بسیار پیش می‌آید که با ورود به ارتباطاتی ناکارآمد شرایط ازدواج‌هایی را برای خود فراهم می آورند که سرانجام نامعلومی دارد.

ایلنا- کرج: زهرا قیدر نماینده مرکز علوم رفتاری دانشگاه شهید بهشتی در استان البرز گفت: دوره آموزشی (انتخاب آگاهانه، زندگی عاشقانه) با هدف ارتقاء سطح آگاهی افراد سوم ماه جاری در کرج برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج وی در ادامه با اشاره به بروز تغییراتی که در جامعه کنونی صورت گرفته است افزود: از جمله این تغییرات شامل، تغییر نقش‌های زن و مرد و بدنبال آن تغییر دیدگاه‌ها و باور‌ها، ازدیاد طلاق و گسترش ارتباطات است.

قیدر در خصوص تاثیر تغییرات مطرح شده، بیان کرد: تغییرات فوق ضمن آنکه، باعث شده است، افراد بیش از هر زمان دیگری در انتخاب‌های خود دچار سردرگمی شوند، موجب شده بسیاری از خانواده‌ها نیز به یک رکود احساسی دچار شوند.

این مسئول ادامه داد: تغییرات عنوان شده از سوی دیگر موجب شده است تا افرادی که به دنبال همسر مناسب هستند اعتقاد پیدا کنند که یک همسر مناسب یا اصلا وجود ندارد و یا یافتن آن بسیار مشکل است.

وی با بیان اینکه، در بسیاری از مواقع جوانان معمولا ازدواج به سبک سنتی را نمی‌پسندند، اضهار داشت: با توجه به اینکه، جوانان مهارت تشخیص زوج مناسب خود را در اکثر مواقع دارا نیستند، بسیار پیش می‌آید که با ورود به ارتباطاتی ناکارآمد شرایط ازدواج‌هایی را برای خود فراهم می‌آورند که سرانجام نامعلومی دارد.

نماینده مرکز علوم رفتاری دانشگاه شهید بهشتی در استان البرز بر ضرورت ارائه آموزش به جوانان برای انتخاب آگاهانه همسر تاکید کرد و افزود: در بسیاری از موارد روش‌های پیشنهادی از طرف افرادی ناآگاه از شرایط فرد، موجب پیشنهادات مخرب و اقدامات ناکارآمد می‌شود.

قیدر ادامه داد: این در حالیست که هیچ کسی بهتر از خود فرد بر نیاز‌ها، توانایی‌ها و ملزومات زندگی خود آگاهی ندارد.

وی گفت: در حالیکه در دنیای امروز آموزش اساس و بنیان توسعه و بهبود را تشکیل می‌دهد، دستورالعملی اجرایی به افراد در طول زندگی جهت داشتن روابطی سالم و سازنده ارائه نمی‌شود.

قیدر خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی با توجه به مطالب علمی معتبر ضمن آموزش مهارت‌های لازم و با تکیه بر تمرینات تدوین شده بین المللی، در مسیر تشخیص و تعیین روش‌های کارا به شرکت کنندگان کمک می‌شود تا راه مناسب خود را یافته و در جهت آن مسئولانه اقدام کنند.

لازم به توضیح است مدت زمان دوره آموزشی (انتخاب آگاهانه، ازدواج عاشقانه) سوم ماه جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در محل اداره دادگستری کرج واقع در عظیمیه، بالا‌تر از میدان طالقانی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز