خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی کشور:

انتقال دانش؛ اصلی‌ترین هدف مجمع نانو فناوری کشورهای جهان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۸۳

اساسنامه این مجمع با حضور کشورهای عضو به میزبانی ایران امضاء شد/انتخاب ایران به عنوان رئیس نخستین مجمع عمومی نانو فناوری کشورهای جهان اسلام نشان از بار علمی و دستاورهای کشور در این حوزه نوین است.

ایلنا: رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: اهمیت و جایگاه علم و دانش در دین اسلام باعث رشد و بالندگی دانشمندان ایرانی در عرصه های مختلف به ویژه نانو فناوری شده است که می‌تواند با توسعه این فناوری در خدمت همه کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی اصغر توفیق با بیان این مطلب در نخستین مجمع نانو فناوری کشورهای جهان اسلام که با حضور 9 کشور جهان اسلام ازجمله؛ افغانستان، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، تونس، سومالی، فلسطین، مالزی، کومور، قرقیزستان، عمان و ایران برگزار شد، گفت: این مجمع عمومی به منظور انتقال دانش و فناوری و گسترش همکاری‌های مشترک و ارائه محصولات نانوفناوری برگزار شده است.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: اساسنامه این مجمع امروز با حضور کشورهای عضو به میزبانی ایران امضاء می‌شود و ایران به طور رسمی ریاست این مجمع را برعهده می‌گیرد.

وی گفت: انتخاب ایران به عنوان رئیس نخستین مجمع عمومی نانو فناوری کشورهای جهان اسلام نشان از بار علمی و دستاورهای کشورمان در این حوزه نوین است که ایران را در زمره بالاترین کشورهای جهان اسلام قرار می‌دهد.

توفیق در ادامه افزود: انتقال فناوری به سایر کشورهای اسلامی، گسترش همکاری‌های فی مابین و دستیابی به آخرین دستاوردهای نانوفناوری و توسعه آن در جهان اسلام از اهداف اصلی این شبکه است.

این مسئول بیان داشت: پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از پژوهشگاه‌های مستقل و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که دارای چهار پژوهشکده سرامیک، نیمه هادی‌ها، انرژی و پژوهشکده فناوری نانو و مواد پیشرفته است و در ۱۲ گروه تخصصی به فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه های مرتبط با مواد و انرژی می‌پردازد.

وی ادامه داد: این پژوهشگاه هم اکنون با توجه به اهداف برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی كشور، همكاری گسترده‌ای با دانشگاه‌ها، مراكز تحقیقاتی، صنایع، موسسات اجرایی بخش دولتی و بخش خصوصی برقرار کرده است.

وی درخصوص فلسفه وجودی این پزوهشگاه گفت: سرلوحه اهداف پژوهشگاه، گسترش علوم و تكنولوژی در زمینه‌های بنیادی، كاربردی و توسعه‌ای است كه از طریق اجرای پروژه‌های مربوط تحقق می‌یابد. علاوه بر این، پژوهشگاه آموزش بخشی از كادر پژوهشی مورد نیاز كشور را از طریق تاسیس و توسعه دوره‌های تحصیلات تكمیلی در سطوح دكترا (مهندسی مواد) و كارشناسی ارشد (سرامیك، نانو مواد و تبدیل و ذخیره انرژی) و نیز آموزشهای كوتاه مدت تخصصی داخلی و خارجی برای انتقال تجربه‌های فنی به عهده دارد.

وی در ادامه به پشتوانه پژوهشگاه مواد و انرژی اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی با پشتوانه بیش از ۵۰ سال تجربه تحقیقاتی و با برخورداری از تخصص‌های حدود 200 نفر دانشجو در زمینه دکتری و کارشناسی ارشد و کارشناس و 30 دانشجو پژوهش محور و تكنیسین پژوهشی و نیز تجهیزات پیشرفته و بعضاً منحصر به فرد در ایران، نقش مهمی در توسعه و بهبود كیفیت صنعت نوپای كشور به عهده دارد.

توفیق درخصوص کسب عنوان پژوهشگاه برتر نیز گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی طی سه سال گذشته به صورت متوالی به عنوان موسسه پژوهشی برتر کشور شناخته شده است.

وی این موفقیت را حاصل تلاش جمعی دانشجویان و کارشناسان پژوهشگاه دانست که با تلاش‌های شبانه روزی به این توفیق دست یافته و توانسته‌اند سختترین تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و به استقبال «حماسه اقتصادی» بروند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز