خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز مطرح شد:

3 گفتمان قالب سیاسی در انتخابات 24 خرداد ماه باید تحلیل شود

کد خبر : ۷۴۷۱۵

مدیر کل ارشاد استان البرز از مسئولیت خود در شورای اطلاع رسانی این استان برکنار شد/ضرورت ساماندهی وضعیت کیوسک های مطبوعاتی در شهرستان کرج/ایران کوچک به جهت تمرکز طایفه ها و فرهنگ های مختلف نیازمند کار فرهنگی بیشتری است/

ایلنا: هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان به ریاست ناصر رجبی و دبیری سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری البرز و با حضور اعضای اصلی این شورا در سالن شهدای البرز مجموعه استانداری تشکیل شد.

به گزارش ایلنا در کرج در ابتدای این نشست ابراهیم کردلو سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری دبیر و سخنگوی شورای اطلاع رسانی استان به ارائه مشروحی از فعالیت های کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی انتخابات استان پرداخت و اعضای کمیته را معرفی کرد.

در دومین بخش هفتمین نشست شورای اطلاع رسانی استان به ارائه گزارش عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در خصوص پرداخت هدیه روز خبرنگار که از مصوبات شورای اطلاع رسانی استان بود اختصاص داشت و حسین زودبین به عنوان نماینده ارشاد به تشریح فرایند مذکور پرداخت و گفت: بعد از پیگیری های مستمر قسمت اعظم هدایای روز خبرنگار به حساب ها واریز شد و مابقی نیز به جهت مشکلاتی که در شماره حساب داشتند با کارت هدیه هدایای خود را دریافت داشتند.

وی افزود: به حساب هر خبرنگار مبلغ یکصدهزار تومان هدیه واریز شد و تنها 15 نفر هم به جهت عدم پیگیری خود موفق به دریافت هدایا نشدند.

حسین زودبین همچنین از تدوین بانک اطلاعاتی خبرنگاران نیز خبر داد و گفت: این بانک نیز تدوین شده و طی لیستی به استانداری البرز ارسال شده است.

ضرورت ساماندهی وضعیت کیوسک های مطبوعاتی در شهرستان کرج

ساماندهی وضعیت نابسامان کیوسک های مطبوعاتی بالاخص در سطح شهرستان کرج از جمله موضوعات دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد و ضرورت همگرایی میان مجموعه ارشاد، شهرداری کرج و فرمانداری جهت ساماندهی آن در سطح شهرستان مورد تأکید ویژه رییس شورای اطلاع رسانی استان قرار گرفت.

مسئولیت های شورای اطلاع رسانی تشریح شد

ناصر رجبی در سومین بخش این جلسه به تشریح مسئولیت های شورای اطلاع رسانی استان مقارن با ایام انتخابات پرداخت و از منظرهای مختلف حضور احزاب و گروه ها را مورد واکاوی قرار داد و گفت: رسانه ها در اطلاع رسانی جامع فرایند انتخابات باید نقش آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: انعکاس دیدگاه های کاندیداها با رعایت اصل عدالت محوری، بازتاب فعالیت های مسئولان، تلاش برای حضور گسترده و آگاهانه مردم، انتقال خواسته های مردم، آرا و دیدگاه های سیاسی کاندیداها توسط رسانه ها به عنوان سخنگوی مردم و مسئولان، تبیین اهمیت حضور مردم به جهت تعیین سرنوشت، واکاوی فرایند تخلف و تقلب در انتخابات از جمله رسالت های رسانه ها باید قلمداد شود.

رجبی در دامه تصریح کرد: سه گفتمان قالب سیاسی در انتخابات 24 خرداد ماه بخصوص توسط رسانه ها باید مورد واکاوی، تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی درادامه موضوع ستاد تکریم خبرنگار را محور قرار داد و گفت: تکریم خبرنگاران مختص به یک روز خاص نیست بلکه کلیه مسائل و دغدغه های خبرنگاران و اصحاب رسانه باید تدوین و در جلسه ویژه تکریم خبرنگاران برای همیشه رفع شود.

وی افزود: علاوه بر مطالبات روی زمین مانده اصحاب رسانه اقدامات مثبتی نظیر طرح مسکن مهر و ارائه تسهیلات از سوی خانه مطبوعات به خبرنگاران ارائه شده که آنها نیز باید اطلاع رسانی شود.

طرح دغدغه های اصحاب رسانه از سوی رئیس خانه مطبوعات

مهدی کریمایی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با انتقاد از مدیر کل ارشاد استان البرز، بندهای صورتجلسه استانداری را که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اجرای آن بود و عملیاتی نشد؛ مورد بازخوانی قرار داد که به همین خاطر، در راستای هرچه بهتر عملیاتی شدن این مصوبات و رفع دغدغه های اصحاب رسانه؛ ابراهیمی مدیر کل ارشاد استان البرز از مسئولیت خود بر کنار و جای خود را به عسگری مورودی داد.

همچنین پیگیری خط اعتباری مالی و رفع مشکل دفاتر اجاره ای، حمایت نشریات خصوصی به منظور افزایش تیراژ و... از جمله مواردی بود که از سوی کریمایی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز در این جلسه مطرح شد.

در ادامه جانشین ستاد انتخابات استان البرز نیز بر ضرورت اطلاع رسانی فرایند انتخابات و پرداختن به شعار حماسه سیاسی از سوی رسانه ها تأکید کرد و گفت: ایران کوچک به جهت تمرکز طایفه ها و فرهنگ های مختلف نیازمند کار فرهنگی بیشتری است.

وی اظهار داشت: ابلاغ آیین نامه های مطبوعاتی به رسانه ها به منظور جلوگیری از انتشار مطالب خلاف چهارچوب و موازین قانونی و قلم فرسایی پیرامون شعار حماسه سیاسی از سوی رسانه ها باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

همچنین مدیر روابط عمومی شهرداری کرج نیز در بخش دیگری از این جلسه از فراهم سازی مقدمات لازم جهت تبلیغات شهری کاندیداها خبر داد و گفت: کلیه اقدامات فضاسازی شهری و نصب پوسترهای تبلیغاتی و... به معاونت خدمات شهری شهرداری کرج واگذار شده است و در آماده باش کامل قرار داریم.

وی بیان داشت: برنامه ریزی جهت گرامیداشت روز خبرنگار در دستور کار شهرداری کرج قرار دارد.

هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با 10 مصوبه خلق شور و نشاط سیاسی، آگاه سازی مردم به جهت خلق حماسه ای آگاهانه با پرداختن به موضوع انتخابات به منظور آگاهی بخشی جامعه از سوی رسانه ها، ابلاغ آیین نامه های رسانه ای از سوی اداره کل ارشاد البرز به کلیه رسانه ها و مطبوعات استان، آگاهی بخشی کارکنان در دستگاه های اجرایی با تبیین شاخص های کاندیداهای اصلح، فضا سازی شهری با بیانات مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره)، امید آفرینی در میان مردم و جلوگیری از ورود دشمن برای ایجاد سیاه نمایی، رتبه بندی خبرنگاران جهت گزینش در پوشش خبری برنامه های آتی، پیگیری مصوبات شش دوره گذشته شورای اطلاع رسانی استان در هشتمین نشست شورای اطلاع رسانی از جمله مصوبات اصلی این جلسه بود.

لازم به توضیح است ابلاغ احکام اعضای کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان پایان بخش هفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز