خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز:

سایه سنگین تهران، اشتغال البرز را تحت تاثیر قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۳

نرخ رشد بیکاری در استان البرز به جهت مهاجرپذیری مداوم آن سهم خود استان نیست و این نرخ بیکاری شامل شهروندان بومی استان نمی‌شود/ در بحث تربیت نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه‌ها نگاه و عظم ملی لازم است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز گفت: حفظ اشتغال و تولید مهم‌ترین اولویت کار گروه اشتغال استان البرز در سال جهاد اقتصادی خواهد بود.

به گزارش ایلنا از کرج، امیر یزدی در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد با بیان اینکه به واقعیت‌های اشتغال کشور باید واقع‌بینانه نگریست، اظهار داشت: حلقه های متعددی زنجیره ایجاد اشتغال را به یکدیگر مرتبط می‌سازد و کلیه این حلقه‌ها در کنار هم چرخ‌های اشتغال را به حرکت در می‌آورد.

وی ضمن اشاره به تحریم‌های اخیر در کشور، بیانات مقام معظم رهبری را محور قرار داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در بخش تولید مشکلاتی وجود دارد اما به همت جهادگران اقتصادی، حوزه اشتغال همچنان فعال است و دشمن به مقصود خود نرسیده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز تأکید کرد: زمینه های ایجاد شده در اشتغال استان باید به دور از هر گونه سیاه نمایی منعکس شود.

وی با بیان این مطلب که تا قبل از استان شدن شهرستان کرج و حتی تا به امروز این استان به عنوان سرریز تهران مشکلات بسیاری را در حوزه های مختلف متحمل شده است یاد آور شد: با وجود اینکه استان البرز به تازگی از زیر سایه سنگین تهران خارج شده، در روند توسعه و حفظ اشتغال موجود دراستان، اقدامات خوبی انجام شده است.

امیر یزدی در ادامه با اشاره واقعی نبودن رتبه استان البرز در جایگاه بالای نرخ بیکاری کشور اظهار داشت: نرخ رشد بیکاری در استان البرز به جهت مهاجرپذیری مداوم آن سهم خود استان نیست و این نرخ بیکاری شامل شهروندان بومی استان نمی‌شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که نظام آموزشی ما باید به صورت هماهنگ و هدفمند با برنامه های توسعه اشتغال کشور پیش رود اظهار داشت: در بحث تربیت نیروی انسانی کار آمد در دانشگاه‌ها، تنها برخی تصمیمات در استان‌ها نمی‌تواند هماهنگ کننده و راه گشای توسعه اشتغال در کشور باشد بلکه دراین خصوص یک نگاه و عزم ملی لازم است.

یزدی تصریح کرد: در حوزه بانکی نیز مشکلاتی وجود دارد که باید مرتفع گردد در این راستا تلاش کلیه مدیران باید در جهت صیانت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز اولین مصوبه جلسه کارگروه اشتغال استان را حفظ اشتغال در سال 92 عنوان کرد و افزود: در دومین حرکت باید زمینه های ایجاد اشتغال در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی به ایجاد اشتغال منتج شود.

وی عنوان کرد: در بحث بانک‌های استان نیز مشکلاتی وجود دارد و خیلی از شعب بانک‌ها به جهت ظرفیت محدود، پاسخگوی مراجعان نیستند که در این راستا باید با همکاری بانک‌های عامل ساز و کارها فراهم شود.

یزدی در ادامه افق و برنامه های سال 94 را که پایان بخش برنامه پنجم توسعه کشور است؛ مرور کرد و گفت: در سند اقتصادی و افق سال 94 هدف گذاری در ایجاد اشتغال، فراهم سازی سالانه 33 هزار فرصت شغلی در کشور است و به این ترتیب باید سالی 7 هزار میلیارد تومان در هزینه صرف کرد و 80 درصد از ظرفیت بخش خصوصی برای تأمین تعهد شغلی بهره گرفت.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز در ادامه در خصوص اشغال ظرفیت اشتغال توسط اتباع بیگانه در استان بیان داشت: در حال حاضر بخشی از حوزه اشتغال توسط افاغنه اشغال شده است و این مهم باید با تدبیر اداره کل کار و امور اجتماعی ساماندهی شده تا ضمن احصاء مشاغل این قشر در استان زمینه برای اشتغال بومیان استان نیز فراهم شود.

یزدی در ادامه در خصوص مشارکت کلیه دستگاه‌ها با مراکز آموزشی و پرورشی بیان کرد: کلیه دستگاه‌ها باید مشارکت مطلوبی با آموزش و پرورش داشته باشند و با تشکیل کمیته های تخصصی زمینه های اشتغال را فراهم آورند. وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی تصریح کرد: از آنجا که پتانسیل‌های خوبی در حوزه کشاورزی داریم باید زمینه ای برای ایجاد اشتغال در این حوزه مهیا شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز همچنین منطقه ویژه اقتصادی پیام را از دیگر پتانسیل‌های موجود در استان دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تبدیل منطقه اقتصادی پیام به منطقه آزاد تجاری را در دستور کار قرار داده‌ایم که با اخذ مصوبه زمینه های گوناگونی در حوزه های گردشگری، صنعتی، بازرگانی، توریسم و... ایجاد خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون هزار هکتار از اراضی فرودگاه پیام ثبت شده و با تبدیل 9 هزار هکتار آن به منطقه آزاد، مرکز تجاری بزرگی ایجاد می‌شود که بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند.

یزدی در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعتی مغفول مانده است که باید در این زمینه نیز تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز