خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز:

مخالف نبش قبر امامزاده سلیمان بودم

asdasd

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر حفظ آثار تاریخی،اداره اوقاف بدون در نظر گرفتن قدمت باستانی امامزاده ها،خواستار تخریب آنها و نوسازی آنها است و ماهم طالبان نیستیم که بناهای تاریخ را از بین ببریم.

ایلنا - کرج: سال گذشته هشت امامزاده توسط میراث فرهنگی دراستان البرز مرمت شده است و با امضای تفاهمم نامه ای با اداره اوقاف، مقرر شد با همکاری یکدیگر در حفظ و مرمت امامزاده ها اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز طی نشست خبری که صبح یكشنبه برگزار شد، در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر چرایی تخریب امامزاده های تحت مجوز میراث فرهنگی،گفت: اداره اوقاف از محل درآمدهای امامزادگان باید، از امامزاده های استان البرز نگهداری کند.

محمد رضاپوینده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر حفظ آثار ملی، افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید بر حفظ و نگهداری بناهای تاریخی دوران بعد از اسلام داشتند و با توجه به اینکه این امامزاده ها هویت های اسلامی مسلمانان تلقی می شوند، اداره اوقاف باید از آنها نگهداری کند.

به گفته وی سال گذشته هشت امامزاده توسط میراث فرهنگی دراستان البرز مرمت شده است و با امضای تفاهمم نامه ای با اداره اوقاف،مقرر شد با همکاری یکدیگر در حفظ و مرمت امامزاده ها اقدامات لازم صورت گیرد.

پوینده افزود: اوقاف باید از محل درآمدهای امامزادگان آنها را ترمیم کند ومیراث در طول این مدت بخش عمده ای از اعتبارات خود را خرج بقاع متبرکه کرده است.

پوینده در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم همکاری میراث با اوقاف برای مرمت امامزادگان، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر حفظ آثار تاریخی،اداره اوقاف بدون در نظر گرفتن قدمت باستانی امامزاده ها،خواستار تخریب آنها و نوسازی آنها است و ماهم طالبان نیستیم که بناهای تاریخ را از بین ببریم.

پوینده پاسخ روشنی به چرایی نبش قبر امامزاده سلیمان اشتهارد نداد و فقط مخالفت خود را با انجام نبش قبر اعلام کرد و بازسازی امامزاده های در حال تخریب و تخریب شده تحت میراث در سطح استان البرز را برعهده اداره اوقاف واگذار نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز