خبرگزاری کار ایران

محمدجواد کولیوند:

ابطال آراء برخی حوزه‌های انتخابیه شورا‌ها کذب است

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۴۳

پیشنهاد ابطال حوزه گرمدره از استان البرز از سوی هیات اجرایی مطرح شده است/ هنوز بررسی هزار و ۱۶۲ حوزه باقی مانده و هیات‌های اجرایی تا شنبه ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا نتیجه انتخابات را بررسی کنند.

ایلنا: رئیس هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شورا‌ها با بیان اینکه انتخابات هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه ابطال نشده است، گفت: تا ۱۵ تیرماه هیات‌های اجرایی فرصت دارند نتیجه انتخابات در حوزه‌های انتخابیه را بررسی و پیشنهاد خود برای ابطال آراء یک صندوق و شعبه را به هیات مرکزی ارائه کنند.

به گزارش ایلنا در کرج محمدجواد کولیوند ضمن تکذیب خبر ابطال انتخابات شورا‌ها در چند حوزه انتخابیه، گفت: هیچ کدام از آرای حوزه‌های انتخابیه ابطال نشده است و تنها پیشنهاد ابطال حوزه گرمدره از استان البرز از سوی هیات اجرایی مطرح شده است.

وی با اشاره به فرایند تائید نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: ابتدا نتیجه انتخابات توسط هیات‌های اجرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر نتیجه انتخاب توسط این هیات‌ها تائید شد پرونده انتخابات در آن حوزه‌ها به پایان می‌رسد و اگر نتیجه انتخابات مورد تائید قرار نگیرد، پیشنهاد ابطال انتخابات آن حوزه انتخابیه از هیات اجرایی به هیات نظارت عالی استان ارائه می‌شود و در ‌‌نهایت هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها وارد عمل خواهد شد.

رئیس هیان نظارت مرکزی انتخابات شورا‌ها افزود: طبق قانون هیات نظارت مرکزی خود نمی‌تواند به صورت مستقل نتیجه انتخابات را بررسی کند و تنها اگر پیشنهاد ابطال آرای یک حوزه انتخابیه از سوی هیان نظارت استان مطرح شود می‌تواند در مورد نتیجه انتخابات ورود کند.

کولیوند با بیان اینکه نتیجه انتخابات بسیاری از حوزه‌های انتخابیه بررسی و تائید شده است گفت: هنوز بررسی هزار و ۱۶۲ حوزه باقی مانده و هیات‌های اجرایی تا شنبه ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا نتیجه انتخابات را بررسی کنند و اگر پیشنهاد ابطال آراء یک شعبه و صندوق را داشته باشند باید با دلیل این پیشنهاد را به هیات مرکزی نظارت ارجاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز