خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کرج:

طرح شبنم بازیچه دست قاچاقچیان شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۳

شبنم طرحی است که براساس ادعای مجریان آن باید کمک شایانی به اقتصاد و تولید کنندگان داخلی کشور کند اما با کم کاری و احمال به بازیچه دست قاچاقچیان تبدیل شده است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کرج از کشف و ضبط تعداد هشتاد هزار برگ طرح شبنم و ۱۰ نوع برند چای غیر ثبت شده در سطح شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج مصطفی آجرلو به همراه تیم تعزیرات حکومتی و بازرسان صنعت، معدن تجارت استان البرز در محور جاده مخصوص کرج دو سوله بسته بندی کالای قاچاق و کالاهای غیر بهداشتی را کشف و ضبط کردند.

وی در این باره گفت: براساس گزارشات واصله، طی بازرسی و استعلام اصالت کالا از یک شرکت قاچاق توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی، موفق به کشف و ضبط تعداد بالایی لوازم آرایشی قاچاق شدیم که این شرکت خود مبادرت به نصب برچسب‌های طرح شبنم بر روی جعبه کالا می‌کرد.

وی افزود: این شرکت توزیع غیر قانونی لوازم آرایشی، در حالی کالاهای وارد شده را نگهداری می‌کرد که هیچ گونه موارد بهداشتی از نظر درجه حرارت و وضعیت نگهداری کالا بهداشتی را رعایت نکرده است.

آجرلو تصریح کرد: در صورتی که ادعای این شرکت مبنی بر رد شدن کالا‌ها از گمرک درست باشد، باید طبق قانون برچسب‌های طرح شبنم توسط ماموران اجرایی این طرح روی کالا نصب شود، اما متاسفانه در این شرکت بالای ۸۰ هزار برگ شبنم به صورت فله‌ای نگهداری و استفاده می‌شود.

وی با انتقاد از اجرای نادرست طرح شبنم این طرح را نوعی منبع درآمد دانست و تاکید کرد: شبنم طرحی است که براساس ادعای مجریان آن باید کمک شایانی به اقتصاد و تولید کنندگان داخلی کشور نموده و همچنین باعث کاهش عرضه کالاهای قاچاق شود اما متاسفانه امروز شاهد قصوراتی در زمینه توزیع غیر قانونی این برچسب‌ها هستیم که به هر کالای وارداتی اعم از قاچاق و قانونی تعلق گرفته است.

آجرلو ضمن اینکه قصور در این زمینه را راهی برای جولان سواستفاده کننده‌ها عنوان کرد افزود: متولیان این امر باید خودشان با نیروهای انسانی که به کار می‌گیرند برچسب‌های طرح شبنم را زمان ترخیص کالا نصب نمایند در غیر این صورت راه‌های تشخیص کالای قاچاق از کالای قانونی سخت و غیر ممکن می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای کنترل و نظارت بر کارگاه‌ها، سوله‌ها و انبارهای بسته بندی مواد غذایی، طی بازدیدی از یک سوله در جاده مخصوص کرج، به کشف کارگاه بسته بندی غیر مجاز چای شدیم.

آجرلو تصریح کرد: متصدی کارگراه به صورت غیر مجاز اقدام به بسته بندی یک نوع چای خارجی نا‌مرغوب و تاریخ مصرف گذشته خارجی و افزودن اسانس خوراکی می‌کرد که ضمن نمونه برداری برای آزمایشات، نسبت به توقیف محصولات موجود اقدام شد.

وی افزود: نکته قابل توجه استفاده از ۱۰ نام شرکتی غیر مجاز و بسته بندی یک نوع چای در بسته‌های مربوطه به این ده کالا بود که این امر نیز به اقدام غیر قانونی این سوله اضافه می‌شود چرا که نام تجاری برای هر کالا باید کیفیت و مرغوبیت متفاوتی با کالای دیگر داشته باشد که این امر ضمن غیرمجاز بودن نام‌های استفاده شده، غیر قانونی است.

آجرلو عدم نظارت اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی را یکی از عوامل رشد و فعالیت این سوله‌های غیر قانونی عنوان کرد و گفت: از مسئولین امر در حوزه سلامت بهداشت غذا و دارو و دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنیم در حضور جدی تری داشته باشند چرا که مصرف این نوع کالا‌ها مشکلات جدی برای سلامت مصرف کننده بوجود می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز