خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

بازارچه دائمی عرضه محصولات عشایری استان البرز راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۴۶

راه‌اندازی این نمایشگاه علاوه بر عرضه مستقیم محصولات و حذف واسطه‌ها می‌تواند نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال در سطح استان داشته باشد.

ایلنا: استاندار البرز گفت: بیمه فراگیر دام عشایر در صورت تامین دو سوم حق بیمه به صورت ملی و یک سوم آن توسط استانداری محقق خواهد شد.

به گزارش ایلنا در کرج اصغر عربیان در سومین جلسه شورای عشایر استان البرز از جامعه عشایری این استان به عنوان نمادی از کارگاه‌های تولیدی یاد کرد و اظهار داشت: استان البرز دارای ۸۶۰ خانوار با جمعیتی در حدود ۵ هزار نفر است که نقش بسیار مهمی در راستای تولید مواد پروتئینی این استان ایفا می‌کنند.

اصغر عربیان افزود: در اختیار قرار داشتن ۷۴ درصد گوشت دام سبک استان از سوی عشایر را حاکی از نقش مهم آنان در تامین مواد پروتئینی و سایر فرآورده‌های آن در سطح استان البرز است.

استاندار البرز در ادامه از تصویب بازارچه دائمی عرضه محصولات عشایر این استان خبر داد و گفت: مکان یابی مناسب از سوی اداره کل راه و شهرسازی به منظور راه اندازی بازارچه یا نمایشگاه دائمی به منظور عرضه محصولات عشایر این استان در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع از جمله مصوبات شورای عشایر استان البرز است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی این نمایشگاه علاوه بر عرضه مستقیم محصولات و حذف واسطه‌ها می‌تواند نقش به سزایی در ایجاد اشتغال در سطح استان داشته باشد.

گفتنی است بیمه فراگیر دام عشایر در صورت تامین دو سوم حق بیمه به صورت ملی و یک سوم آن توسط استانداری، تامین اعتبار خرید تانکر آب به منظور آب رسانی سالم و بهداشتی به واحدهای عشایری، صدور مجوز احداث بنا به عنوان اسکان در داخل طرح مرتع داری از سوی اداره کل منابع طبیعی، تامین اعتبار خرید یک دستگاه لودر به منظور بازگشایی راه‌های عشایری توسط فرمانداری کرج، احداث دو دکل همراه اول در منطقه ساوجبلاغ و کرج، راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات عشایری استان، تخصیص تسهیلات توسعه بخش کشاورزی برای تامین علوفه، خرید دام و بهسازی و نوسازی دامداری‌ها و ایجاد امنیت در آن مناطق، ارتقاء سطح بهداشت در جامعه عشایری و ارائه آموزش‌های لازم به آنان، توزیع سیلندر گاز مایع و تامین سوخت فسیلی و استفاده از انرژی‌های نو در جامعه عشایری، تامین امنیت در ایل راه‌ها، تامین خدمات و نهاده‌های موردنیاز عشایر در ایستگاه‌های انتظار دام، راه اندازی و فعال کردن پایگاه‌های بسیج عشایر به منظور حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین ایجاد امنیت در جامعه عشایری، از جمله مصوبات مهم سومین جلسه شورای عشایر استان البرز بود که با حضور استاندار البرز به تصویب رسید.

شایان ذکر است پیش از برگزاری این جلسه، استاندار البرز به همراه مدیران استان از منطقه ییلاقی آزادبر بازدید کرده و در گفتگو با عشایر این منطقه با مسائل و مشکلات آنان از نزدیک آشنا شده و ساعاتی با آنان به گفتگو نشستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز