خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور عشایر البرز:

شبکه تعاونی‌های عشایری استان البرز ساماندهی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۵۷

ساماندهی تولیدات جانبی(پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، پرورش ماهی، تولید قارچ و..) همچنین ساماندهی و توسعه صنایع دستی، آموزش و افزایش سطح بیمه دام عشایر از جمله اولویت‌های بخش ساماندهی شبکه تعاونی‌های عشایری استان است.

ایلنا: رئیس اداره امور عشایر استان البرز، روستاییان عشایر را مولد‌ترین قشر تولید کننده در کشور دانست و بر ضرورت ساماندهی وضعیت عشایر و ایجاد امکانات زیربنایی و رفاهی که به نوعی موجب افزایش تولید و بهبود بهره وری درکشور می‌شود، تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج علی نقدی با بیان این مطلب درجلسه شوای عشایر استان که به ریاست استاندار البرز برگزار شد، با نگاهی گذرا به فعالیت‌های امور عشایر استان بیان کرد: جامعه عشایر به عنوان قشری مولد کمترین میزان بیکاری را دارند و هر خانوار عشایر شغل‌های بسیاری را در بیرون از جامعه خود پشتیبانی می‌کند.

وی پیگیری جذب اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‌ای در فصل مسکن، عمران عشایری، روستایی و عشایری را به عنوان محورهای این جلسه برشمرد و یادآور شد: موضوعاتی نظیر اجرای طرح‌های ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان (تأمین آب شرب عشایر- تأمین آب شرب دام- احداث ابنیه فنی – احداث راه – بهره‌مندی از انرژی‌های نو و جایگزینی سوخت فسیلی و.. از اولویت‌هایی بود که در این جلسه در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: پیگیری جذب اعتبارات مربوط به آیین نامه ساماندهی عشایر با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی جهت پیگیری و تصویب در شورای عشایر استان و شهرستان نیز به عنوان مصوبه تصویب شد.

این مسئول همچنین در این جلسه بر ساماندهی شبکه تعاونی‌های عشایری استان و برون سپاری وظایف به بخش خصوصی تاکید کرد.

ساماندهی تولیدات جانبی (پرورش مرغ بومی، زنبور عسل، پرورش ماهی، تولید قارچ و..) همچنین ساماندهی و توسعه صنایع دستی، آموزش و افزایش سطح بیمه دام عشایر از جمله اولویت‌های بخش ساماندهی شبکه تعاونی‌های عشایری استان است که این مسئول بر آن اشاره داشت.

ضرورت حمایت از مهم‌ترین قشر تولیدکننده در کشور

نقدی تأکید کرد: قشر عشایر از گروه‌های زحمتکش و علاقمند به دامپروری هستند که کمترین توقع را در میان دیگر قشرهای جامعه دارند، از این رو می‌بایست به نحو شایسته‌ای از آن‌ها که بخشی از صنعت تولید کشور بر دوش آن‌ها حمایت کرد و با ساماندهی وضعیت عشایر و ایجاد امکانات زیربنایی و رفاهی که به نوعی موجب افزایش تولید و بهبود بهره‌وری در کشور است، چرخ‌های تولید را به حرکت درآورد.

تأمین علوفه مورد نیاز دام عشایر، ایجاد اشتغال و جذب نیروهای جوان در جامعه عشایری درعرصه تولید و افزایش جمعی، پشتیبانی شغل‌های دیگر در زمینه‌های بازرگانی، خدماتی، صنعتی و... نیز از جمله مواردی بود که در جریان سفر یک روزه استاندار البرز و تشکیل جلسه عشایر به عنوان دیگر دغدغه‌های عشایران مورد بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز