خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در آستانه ماه مبارک رمضان:

بر تولید و توزیع فرآورده‌های دام و طیور به دقت نظارت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۷۷

۹۵۰۰۰ مورد بازدید توسط ۶۰ اکیپ نظارت از کشتار گاه‌های استان البرز به عمل آمده است/ سالانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ و ۶۰ تن گوشت قرمز در این استان مصرف می‌شود/ استان البرز با کیفیت‌ترین شیر کشور را تولید می‌کند.

ایلنا: در آستانه ماه مبارک رمضان فعالیت بازرسان اداره کل دامپزشکی استان البرز از مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های گوشتی دام و طیور با شدت و دقت بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج برائی‌نژاد با بیان این مطلب در نشست خبری که به منظور اعلام اقدامات و فعالیت‌های اداره مطبوعش در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان برگزار کرد، افزود: بر فعالیت ۲۵۰۰ مرکز عرضه فرآورده‌های دامی، ۵۵ واحد بسته بندی، ۶ کشتارگاه طیور و ۲ کشتارگاه مرکزی دام در این ایام به شدت نظارت خواهد شد.

وی در ادامه به گزارشی اجمالی از اهم اقدامات و فعالیت‌های اداره مطبوعش پرداخت و بیان داشت: خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم در اقدامی به موقع با سم پاشی دام‌ها به وسیله سم‌های مجاز بیماری تب کنگو را از دامداری‌های استان ریشه کن کنیم.

این مسئول در ادامه گفت: تا این لحظه ۹۵۰۰۰ مورد بازدید توسط ۶۰ اکیپ نظارت از کشتار گاه‌های استان به عمل آمده، که منجر به امحای ۱۰۸ تن گوشت در سال ۹۱ و ۴ تن در سه ماهه اول سال ۹۲ شده است.

سالانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ و بین ۵۰ تا ۶۰ تن گوشت قرمز در این استان مصرف می‌شود

وی در ادامه به ظرفیت تولید دام و طیور در استان البرز اشاره و بیان داشت: کل ظرفیت کشتاری کشتارگاه‌های استان البرز ۱۵۰ تن است که ۳۵ تن آن مربوط به حوزه دام و مابقی این ظرفیت در حوزه طیور به خصوص تولید گوشت مرغ فعال هستند، که طبق آمار و ارقام به دست آمده، سالانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ و بین ۵۰ تا ۶۰ تن گوشت قرمز در این استان مصرف می‌شود.

برائی‌نژاد در این نشست با گریزی به ظرفیت و جذب اشتغال این اداره در استان البرز گفت: در سال گذشته سهم جذب نیرو در در حوزه دامپزشکی استان ۸۰۰ نفر مقرر شده بود که خوشبختانه ۹۸۰ نفر جذب شدند که امیدواریم امسال هم بتوانیم در راستای عمل به تعهدات خود، موجب اشتغال زایی ۶۰۰ نفر در این حوزه شویم.

استان البرز با کیفیت‌ترین شیر را تولید می‌کند

وی درادامه با اشاره به وضعیت تولید شیردرگاو داری‌های استان البرز اظهار داشت: سالانه از ۱۵۰ هزار راس دام شیری موجود در استان، ۱۶۰۰ تن شیر تولید می‌شود که از این میزان ۱۲۰۰ تن در داخل استان و ۴۰۰ تن در سایر مناطق کشور توزیع و مصرف می‌شود.

این مسئول در ادامه بیان داشت: خوشبختانه بالا‌ترین استاندار کیفیت شیر تولیدی به استان البرز اختصاص دارد که این محصول دامی از نظر وجود تکسین‌ها، آنتی بیوتیک‌ها، واکسن‌ها و وجود موادی خاص در آن در پایین‌ترین حد قرار دارد.

وی در ادامه در خصوص بیمه مراکز تولید محصولات دامی وطیوری در استان البرز بیان داشت: تاکنون اکثر مرغداری‌های استان البرز بیمه شده‌اند و تنها ۳۰٪ از مرغداری‌هایی که فاقد مجوز بوده‌اند در حال حاضر بیمه نیستند.

برائی‌نژاد در پایان به منظور اطمینان خاطرعموم شهروندان به خصوص شهروندان استان البرز در خواست کرد، فرآوره‌های گوشتی مورد نیاز خود را در آستانه ماه مبارک رمضان از مراکز مجاز، سازمان‌ها و ارگان‌ها به خصوص مراکز تحت پوشش سازمان صنعت و معدن تهیه کرده و دقت کنند این فرآورده برچسب‌های مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز