خبرگزاری کار ایران

مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز خبر داد:

جمع‌آوری اقلام دارویی قاچاق و مضر، از عطاری‌های استان البرز

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۶۰

در این بازرسی‌ها 10 هزار قلم از این نوع داروها، از عطاری‌های استان کشف و ضبط شده است.

ایلنا: مسئول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز از کشف انواع داروهای قاچاق در عطاری‌های استان خبر داد و گفت: در بازرسی‌های اخیر ۱۰ هزار قلم از این دارو‌ها از عطاری‌های استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایلنا در کرج، سعید شفیعیان ضمن اعلام این خبر افزود: تصور عامه مردم از نبود عارضه در داروهای گیاهی و وجود مقبولیتی خاص از فروشندگان داروهای غیر شیمیایی و گیاهی در بین عامه جامعه از گذشته‌های دور باعث سوء استفاده گروهی از افراد و فروش هزاران قلم داروی شیمیائی و مضر برای سلامت شهروندان و حتی مواد و قرص‌های روانگردان و توهم زا به مراجعان شده است.

وی گفت: این وضعیت ناهنجار و احساس خطری که از این ناحیه وجود داشت باعث ورود «دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» و «کمیته غذا و دارو» به موضوع و تشکیل اکیپ ویژه برای بازرسی از عطاری‌های موجود در سطح استان به خصوص شهرستان‌های کرج و هشتگرد شود.

شفیعیان یادآور شد: هر چند فروشندگان و فعالان در عرصه فروش داروهای گیاهی و عطاری‌ها فعالیت پاک و خداپسندانه‌ای را دنبال می‌کنند ولی سودهای بالا و وجود بستری آماده برای سوء استفاده از مقبولیت این فعالیت در بین مردم باعث سوء استفاده‌های گسترده‌ای توسط برخی افراد در این عرصه شده است.

وی با استناد به گزارش‌های ارسال شده به دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و البرز استان البرز اعلام کرد: طی ۳۶ مرحله گشت مشترک و بازرسی از عطاری‌های استان ۱۰ هزار قلم داروهای شیمیایی، مضر و تاریخ مصرف گذشته، قرص و کپسول تقلبی، ژل و پماد فاسد، انواع الکل‌های غیرمجاز و داروهای ترکیبی غیرمجاز، شربت متادون، قرص‌های لاغری تقلبی و انواع و اقسام قرص‌ها و کپسول‌های توهم زا کشف و با تشکیل پرونده تحول مقامات قضایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز