خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مطرح کرد:

امکان صادر نشدن ویزا برای شرکت کنندگان مسابقات بین المللی مهارت وجود دارد

asdasd

در مسابقات مهارت که در سال 2011 برگزار شد کشورهای غربی برای تضعیف روحیه شرکت کنندگان ایرانی تا لحضات آخر برای اعضای تیم جمهوری اسلامی ایران ویزا صادر نمی کردند لذا امکان تکرار این رفتار در دوره مسابقات سال 2013 نیز احتمال دارد.

ایلنا - کرج: از فرصت اجرای مسابقات ملی مهارت باید برای اهمیت آموزش های مهارتی و نقش آن در توسعه کشور استفاده کرد واین مسابقات برای ترویج و گسترش فرهنگ کار و تولید در جامعه بسیاراثر گزار است

به گزارش خبرنگار ایلنا در كرج، رئیس آموزش فنی و حرفه ای کشور صبح یكشنبه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین مسابقات ملی مهارت، گفت: سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سه مرحله ابتدا، میانه و انتها برگزار می شود و موفق ترین شرکت کننده کسی است که در هر سه مرحله امتیازهای لازم را کسب کند.

کورش پرند ادامه داد: پرورش روحیه خود باوری، ایمان به توانمندی علمی و عملی، پرهیز از غرور، عدم توجه به مسائل حاشیه ای، تقویت زبان خارجه، آمادگی جسمانی در مسابقات مهارتی – بین المللی، کنترل هوش هیجانی، احساسات و عواطف و عدم نگرانی در رابطه با کسب رتبه از جمله مهم ترین نکاتی است که شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات باید رعایت کنند.

پرند گفت: هدف اصلی قهرمانی نیست بلکه به کار گرفتن تمامی توان علمی و عملی شرکت کنندگان با اخلاقی حرفه ای در رقابتی سالم و صحیح باید هدف اصلی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در مسابقات مهارت که در سال 2011 برگزار شد کشورهای غربی برای تضعیف روحیه شرکت کنندگان ایرانی تا لحضات آخر برای اعضای تیم جمهوری اسلامی ایران ویزا صادر نمی کردند لذا امکان تکرار این رفتار در دوره مسابقات سال 2013 نیزاحتمال دارد اما شرکت کنندگان باید روحیه خود باوری خود را حفظ کنند.

پرند در ارتباط با عملکرد سیاست گزاران، برنامه ریزان و مسئولان مرتبط سازمان ها گفت: برگزاری مسابقات ملی مهارت باید زمینه ساز ایجاد شبکه نخبگان باشد.

وی ادامه داد: ضرورت برنامه ریزی جذب هدایت و نگهداری حفظ نخبگان است و در دنیای کنونی باید به جای نخبه گزینی به نخبه پروری بپردازیم و در این راستا راهکارهای عملیاتی لازم جهت گسترش اندیشمندان را ارائه دهیم.

پرند افزود: از فرصت اجرای مسابقات ملی مهارت باید برای اهمیت آموزش های مهارتی و نقش آن در توسعه کشور استفاده کرد واین مسابقات برای ترویج و گسترش فرهنگ کار و تولید در جامعه بسیاراثر گزار است که اجرای نمایشگاه گذر مهارت نمونه بارزی در این راستا می باشد.

پرند در پایان گفت: مربیان باید در کنار مهارت افزایی کارآموزان و تبدیل آنان به افرادی ماهر، نوع نگرش کارآموزان را برای افرادی موثر در توسعه پایدار کشور تغییر دهند که در این راستا برنامه ریزی مناسب جهت ارتقا و تکمیل شایستگی ها، مهارت و دانش از ارزش والایی برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز