خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

پهلوان پروری باید در میان نسل جوان نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۳۵

روحیه‌ای که از گذشته‌های دور با نهادینه شدن در فرهنگ ما ورزشکاران و دانشمندان فراوانی را به دنیا معرفی کرد، امروز توسط کشورهای مختلف به ویژه کشورهای غربی مصادره شده و افتخارات این مرز و بوم را به نام خود و کشورشان منتسب می‌کنند.

ایلنا: استاندار البرز با تاکید بر اخلاق محوری در میان ورزشکاران گفت: توجه به اخلاق و جوانمردی است که از ورزشکاران و قهرمانان، پهلوان می‌سازد.

به گزارش ایلنا در کرج، اصغر عربیان با بیان این مطلب در روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای که در جریان دیدار با پهلوانان پیشکسوت استان البرز در کانون فرهنگی سپاه ناحیه کرج صورت گرفت، اظهار داشت: ورزشکاری که اخلاق نداشته باشد به مثابه فردی است که بر حرکات بدنی خود مسلط نیست.

این مسئول، فرهنگ ایرانی را آمیخته با منش پهلوانی ذکر کرد و افزود: ایران اسلامی همواره مهد فرهنگ، تمدن و منش پهلوانی بوده است و توانسته افراد زیادی را در عرصه‌های مختلف؛ علمی، فرهنگی، پژوهشی و ورزشی با این فرهنگ پرورش دهد.

وی یادآور شد: روحیه‌ای که به واسطه آن توانسته از گذشته‌های دور با نهادینه شدن در فرهنگ ما ورزشکاران و دانشمندان فراوانی را به دنیا معرفی کند امروز توسط کشورهای مختلف به ویژه کشورهای غربی مصادره شده و افتخارات این مرز و بوم را به نام خود و کشورشان منتسب می‌کنند.

استاندار البرز در ادامه بر نهادینه شدن فرهنگ پهلوان پروری در میان نسل جوان تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی در کنار فعالیت‌های انجام شده در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه ورزش و جوانان اقدام مهمی است که باید بیش از پیش مدنظر مسئولان ذیربط امر قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز