خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران:

170 هزار هكتار از زمین‌های آلوده به مین دهلران پاكسازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۶۲

مركز مین زدایی كشور علاوه بر فعالیت‌های ارتش و سپاه با توجه به مصوبه دولت از طریق شركت‌های پاكسازی در این مناطق شروع به پاكسازی كرده است.

ایلنا: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران یدالله حاتمی اظهار کرد: مرکز مین زدایی کشور علاوه بر فعالیت‌های ارتش و سپاه با توجه به مصوبه دولت از طریق شرکت‌های پاکسازی در این مناطق شروع به پاکسازی کرده است.

به گزارش ایلنا وی افزود: عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مین این شهرستان در مراحل انتهایی بوده و اکنون ۱۱۷ هکتار تا پاکسازی کامل باقی مانده است.

معاون فرماندار دهلران بیان کرد: هشت درصد گستره این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی به دلیل داشتن ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق در معرض آلودگی به مین و مواد منفجره قرار گرفت.

حاتمی یادآور شد: دولت در سال‌های گذشته به منظور جمع آوری مواد منفجره، تقویت اقتصاد مرزنشینان و احیای زمین‌های کشاورزی از وجود مین‌های منفجره برنامه‌های مختلفی را در شهرستان دهلران اجرا کرده است.

وی ادامه داد: ۱۷۰ هزار هکتار از زمین‌های آلوده به مواد منفجره در این شهرستان مرزی از سال ۸۴ تاکنون پاکسازی شده است. معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران تاکید کرد: وجود آثار باقیمانده از مواد منفجره و انواع مین در این شهرستان هر ساله باعث کشته و زخمی شدن شماری از مردم این منطقه می‌شود که خوشبختانه این آمار در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز