خبرگزاری کار ایران

کارشناس اداره کل استاندارد استان ایلام:

رعایت الزامات ایمنی و استاندارد در مهدهای کودک الزامی است

کد خبر : ۲۱۴۲۷

سازمان ملی استاندارد تاکنون 32 فقره استاندارد ملی در خصوص اجرای استانداردهای اسباب بازی، تجهیزات زمین بازی، تجهیزات شهربازی، اجرای استاندارد مهدکودک و تجهیزات نگهداری کودکان و استانداردهای مرتبط با ایمنی کودکان تدوین کرده است.

ایلنا - ایلام: کارشناس اداره کل استاندارد استان ایلام گفت: مهد کودک به مراکزی گفته میشود که امکانات لازم برای نگهداری، پرورش، آموزش پیش از دبستان کودکان سالم از پایان سه ماهگی تا پایان شش سالگی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا فاطمه مظلوم افزود: سازمان ملی استاندارد تاکنون 32 فقره استاندارد ملی در خصوص اجرای استانداردهای اسباب بازی، تجهیزات زمین بازی، تجهیزات شهربازی، اجرای استاندارد مهدکودک و تجهیزات نگهداری کودکان و استانداردهای مرتبط با ایمنی کودکان تدوین کرده است.

مظلوم عنوان کرد: اداره کل استاندارد ایلام نیز از سال 1387 به صورت مستمر بازرسی از مهدهای کودک را بر اساس چک لیست استاندارد ملی 8905، در دستور کار خود قرار داده و تذکرات لازم نیز به مهدهای کودک ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته کارشناسان این اداره کل به اتفاق کارشناسان مرکز بهداشت ایلام و اداره کل بهزیستی به صورت دوره ای، گشت های مشترکی از مهدهای کودک سطح شهر ایلام داشته اند که تاکنون 30 مهد کودک را بازرسی نموده اند و در سال جاری و نیز سال های گذشته اقلام ترویجی، تبلیغی و فرهنگی متناسب با سن کودکان جهت آشنایی آنها با علامت استاندارد در بین مهدهای کودک استان توزیع شده است.

فاطمه مظلوم کارشناس اجرای استاندارد مهدهای کودک اعلام کرد: در بازدید از مهدهای کودک، اسباب بازی، تجهیزات زمین بازی، سطوح بازی، پله های محل عبور و مرور کودکان، نحوه طبقه بندی گروه های سنی، فضای مناسب برای کودکان، سالن غذاخوری، سالن فوق برنامه، فضای تاسیساتی، شرایط تحصیلی مربیان، تجهیزات کمک آموزشی و سایر الزامات ایمنی که برای مهد کودک ضروری است نیز مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: همه مدیران مهدهای کودک باید نسبت به استاندارد سازی مهد کودک خود در اسرع وقت اقدام نمایند تا محیط امنی برای کودکان فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز