خبرگزاری کار ایران

1245 نمونه در آزمایشگاه های استاندارد ایلام آزمون شد

کد خبر : ۴۹۸۳۲

از ابتدای سال جاری تاکنون 1245مورد نمونه در آزمایشگاه های این اداره کل و آزمایشگاه های همکار مورد آزمون قرار گرفته است.

سرپرست امور آزمایشگاه های اداره كل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1245مورد نمونه در آزمایشگاه های این اداره کل و آزمایشگاه های همکار مورد آزمون قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا مهدیه سلطانی اظهار داشت: این نمونه ها شامل محصولات واحدهای تولیدی استان و نمونه های اخذ شده از مراكز عرضه و بازار مصرف سطح استان و كالاهای وارداتی و صادراتی می باشد كه در آزمایشگاه های صنایع غذایی، شیمیایی، صنایع ساختمانی و معدنی، میکروبیولوژی، اوزان سبک، انگ فلزات گرانبها، لوله های پلی اتیلن این اداره كل و آزمایشگاه گمرك مهران توسط كارشناسان استاندارد جهت مطابقت با استاندارد ملی مربوطه مورد آزمون قرار گرفته اند.

وی گفت: عملكرد آزمایشگاه های استاندارد ایلام از ابتدای سال 91 تاكنون نسبت به مدت مشابه سال قبل، دو برابر شده است.

سلطانی در ادامه خاطر نشان کرد: تعیین ماهیت 576 نمونه کالای صادراتی از جمله متانول، هماتیت، کربنات کلسیم، مگنتیت، الیاف پلی استر، پارچه، رنگ ترافیكی و سنگ های ساختمانی از دیگر اقدام های آزمایشگاه نمایندگی استاندارد ایلام در بازارچه مرزی مهران در یازده ماهه سال 91 است.

وی افزود: آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد طبق قانون، به جز در مورد مواد دارویی، در زمینه تعیین ویژگی کالاها و مقایسه آن با استانداردهای مربوطه و تنظیم کردن (کالیبره کردن) وسایل سنجش، به عنوان آزمایشگاه های مرجع در کشور شناخته می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز