خبرگزاری کار ایران

68 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به کشور عراق صادر شد

کد خبر : ۵۷۵۹۲

رییس اداره استاندارد مهران از صدور بیش از 68 هزار تن کالای استاندارد از بازارچه مرزی مهران به عراق خبر داد.

رییس اداره استاندارد مهران  از صدور بیش از 68 هزار تن کالای استاندارد از بازارچه مرزی مهران به عراق خبر داد و گفت: در سال 1391 پس از بازرسی ها، نظارت و کنترل های مستمر کارشناسان استاندارد در بازارچه مرزی مهران و بررسی 1140 پرونده صادراتی این میزان کالای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش ایلنا جعفر فرهادبیگی با اعلام این مطلب اظهار نمود: سیمان، انواع آجر، سنگ های ساختمانی، كاشی، سرامیك، موزاییك، كربنات كلسیم و متانول بیشترین محصولات و کالاهای صادر شده استاندارد بوده است.

وی افزود: در سال گذشته 3222 تن کالای وارداتی استاندارد شامل روغن زیتون تصفیه نشده، نخ پنبه ای، مایع پلی اورتان، و مخازن هیدروژن مایع نیز از عراق و از مرز بین المللی مهران به کشور وارد شده است.

فرهادبیگی در پایان گفت: جلوگیری از صدور 230 تن موزاییك، قطعات خودرو، آجر و دستگاه پخت نان بدون نشان استاندارد، صدور 15 مورد گواهی انطباق کالای وارداتی برای محصول روغن زیتون تصفیه نشده، مخازن هیدروژن مایع و نخ پنبه ای وارداتی و تعیین ماهیت 640 نمونه کالای صادراتی از جمله متانول، هماتیت، کربنات کلسیم، مگنتیت، الیاف پلی استر، پارچه، رنگ ترافیكی و سنگ های ساختمانی از دیگر اقدام های نمایندگی استاندارد ایلام در بازارچه مرزی مهران در سال91 بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر