خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی ایلام:

فرصت‌های برابر برای جامعه توانجویی فراهم کنید

کد خبر : ۹۰۱۴۰

مطالبه و درخواست این اداره از دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ارشد استان فراهم شدن زمینه ایجاد برابری فرصت‌ها برای جامعه توانجویی است.

ایلنا: مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: مطالبه و درخواست این اداره از دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ارشد استان فراهم شدن زمینه ایجاد برابری فرصت‌ها برای جامعه توانجویی است.
به گزارش ایلنا صادق رستمی به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی ایلام افزود: ارائه خدمات به توانخواهان تنها بر عهده بهزیستی نیست؛ همه دستگاه‌ها به سهم خود باید با این اداره کل همکاری لازم داشته باشند.
وی ادامه داد: عدالت به عنوان شعار مهم دولت نهم و دهم به این معناست که هر فرد در جامعه به حق خود برسد و توانجویان نیز به نوبه خود سهمی از جامعه دارند.
وی بیان کرد: برای احقاق این موضوع مهم بهزیستی نیازمند کمک و همکاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های مختلف از جمله ساماندهی متکدیان، اشتغال توانجویان، مناسب سازی مکان‌های عمومی، شناسایی توانجویان مناطق روستایی و خدمات به سالمندان است.
مدیرکل بهزیستی ایلام بیان کرد: چنانچه هر یک از دستگاه‌های اجرایی قوانین و وظایف در پیوند با بهزیستی را عملیاتی کند بدون شک شاهد بهتر زیستن همه افراد جامعه خواهیم بود.
وی به فعالیت‌ها و خدمات این اداره حمایتی اشاره کرد و گفت: بهزیستی کاهش ورودی و افزایش خروجی مددجویان با محوریت توانمندسازی و اشتغالزایی جامعه هدف را در دستور کار جدی قرار داده است.
رستمی اضافه کرد: این اداره کل سال گذشته افزون بر تامین مسکن ۱۹۸مددجو و توانجوی زیر پوشش، زمینه اشتغال ۷۵۰ نفر از جامعه هدف در مناطق روستایی و شهری استان را فراهم کرد.
وی گفت: پارسال بیش از ۱۰هزار نفر زیر پوشش آموزش‌های زندگی خانواده و مهارت‌های زندگی، بیش از ۶۷هزار نفر آموزش‌های پیشگیری از معلولیت، هفت هزار نفر مشاوره حضوری و تلفنی و نزدیک به ۱۱هزار نفر نیز در زمین پیشگیری و درمان آموزش‌های لازم را کسب کردند.
مدیر کل بهزیستی ایلام بیان کرد: پارسال در مجموع نزدیک به ۸۰ هزار نفر در استان از خدمات تخصصی این اداره کل در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شدند.
وی تعداد توانخواهان زیر پوشش در استان را ۱۰ هزار و ۷۱۰ نفر و مددجویان حوزه امور اجتماعی این اداره کل را چهار هزار و ۳۶۰ خانوار عنوان کرد.
وی ساخت منازل مسکونی مددجویان، برگزاری جشنواره قدردانی از افراد خیر و نیکوکار، دیدار از منازل مددجویان، اطلاع رسانی از خدمات این اداره کل از سوی رسانه‌ها و دیدار با مسوولان استان را از جمله برنامه‌های گرامی داشت هفته بهزیستی در استان عنوان کرد.
۲۲ هزار نفر اکنون در استان ایلام زیرپوشش خدمات حمایتی اداره کل بهزیستی قرار دارند.
بیست و پنجم تا سی و یکم تیر هر سال به عنوان هفته بهزیستی نام گذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز