خبرگزاری کار ایران

سومین نشست شورای سلامت شهرستان دیلم برگزار شد

کد خبر : ۱۲۹۶۴

سومین نشست شورای سلامت شهرستان دیلم با موضو ع بررسی مخاطرات شهرستان در سوانح و حوادث غیرمترقبه در فرمانداری برگزار شد.

ایلنا - دیلم: سومین نشست شورای سلامت شهرستان دیلم با موضو ع بررسی مخاطرات شهرستان در سوانح و حوادث غیرمترقبه دوشنبه 24 مهر در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس شبکه بهداشت ودرمان دیلم ظهر امروز با گرامیداشت هفته بلایای طبیعی گفت: ایران جزو ده کشور بلاخیز دنیا بوده و استان ما نیز به دلیل شرایط اقلیمی و وجود صنایع مهم نیازمند داشتن یک استراتژی مهم در قبال سوانح وحوادث غیرمترقبه است.

عبدالحسین ناصری افزود: خوشبختانه با تخصیص اعبتارات استانی و شهرستانی به برنامه سوانح وحوادث شهرستان و تأمین وسایل و تجهیزات و تشکیل تیمهای تخصصی بهداشتی ودرمانی تونسته ایم تا حدودی آمادگی های لازم برای مقابله با بحران را کسب کنیم.

وی بیان داشت: تیم سوانح و حوادث شبکه بهداشت ودرمان دیلم با تدوین برنامه عملیاتی سوانح وحوادث، تشکیل سه تیم تخصصی مدیریت،ارزیاب و واکنش سریع از افراد مجرب،خرید تمامی تجهیزات و وسایل مورد نیازتیمها،داشتن انبار سوانح و حوادث مجهز، برگزاری جلسات آموزشی مدون و انجام مانورهای مختلف در طول سال توانسته جایگاه خوبی در بین سایر شهرستانها کسب نماید.

کارشناس ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر در ادامه این نشست گفت: در استان بوشهر 16کارگروه تخصصی مدیریت بحران وجود دارد که کارگروه بهداشت ودرمان از فعالترین این کارگروهاست.

جهانگیر دهقان افزود: کارگروه مخاطرات هسته ای و کارگروه تخصصی مرزی دریایی به دلیل وجود نیروگاه انمی و 707 کیلومتر مرز آبی نیز به 14 کارگروه دیگر افزوده شده است.

وی بیان داشت: هرچقدر بتواینم در بحث پیشگیری برنامه ریزی و تلاش کنیم دغدغه و نگرانی کمتری در موقع بروز بحران خواهیم داشت.

کارشناس ستاد مدیریت بحران در ادامه اظهار داشت: از40 نوع بلای طبیعی که در کشور وجود دارد 32 نوع آن در استان بوشهر رخ می دهد.

دهقان با اشاره به ضرورت شناسایی مخاطرات در استان اضافه کرد: بایستی آموزشها را جدی بگیریم و راهکارهای اجرایی برای مقابله با بحران داشته باشیم و بتوانیم در موقع بروز بحران آنرا خوب مدیریت کنیم.

وی گفت: مدیریت زمان جایگاه خاصی در بحران دارد و بایستی به این مقوله مهم در مدیریت بحران و برنامه ریزی ها توجه شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز