خبرگزاری کار ایران

امام‌جماعت بیدخون در گفتگو با ایلنا:

به داد مردم بیدخون برسید

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۲۰

وزارت نفت در تمیز کردن هوای عسلویه متعهد است/ بعضی از آقایان نسبت به افراد بومی بی مهری‌ روا می‌دارند/ آلودگی هوای عسلویه 100 برابر تهران است.

وزارت نفت در تمیز کردن هوای شهرستان عسلویه متعهد است اما متأسفانه در این باره اقدامی نشده است و اگر هم شده باشد ما خبر نداریم، ولی بهتر است ملت شریف ایران بداند که آلودگی هوای عسلویه پایتخت صنعتی ایران به نقل از خود کارشناسان سازمان محیط زیست کشور100  برابر تهران است و سایت‌های گوناگون نیز این به کرات این مساله را بیان کرده اند.

امام جماعت بیدخون از توابع شهرستان عسلویه در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه مردم منطقه مطالبات آنچنانی از مدیران نفتی ندارند، گفت:  مطالبات اوّلیه آن‌ها مطالباتی است که حق هر شهروند ایرانی است و خود مجموعه‌های نفتی این توقعات را ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان شرکت نفت امکاناتی را در اختیار دارند که شاید در مرکز استان هم یافت نشود افزود: اکثر کارکنان شرکت نفت در شهرستان جم در بهترین جا استان اسکان داده شده اند و دارای خانه، کار و امکانات فوق‌العاده و کم نظیر هستند.

وی با تاکید بر اینکه  خدمات ارزنده جمهوری اسلامی ایران برای این منطقه کم نبوده است اما با ورود پیدا کردن صنعت به این منطقه سطح توقع مردم هم بالا رفته است، گفت:‌ هیچ رئیس جمهور یا مسئولی تا بحال با مردم این منطقه دیدار نداشته است.

وی افزود: تنها رهبر معظم انقلاب و در سفر به  اینجا دیدار عمومی داشتند و مردم از نزدیک ایشان را ملاقات کردند.

وی با طرح این سوال که اگر شما از یک وزیر سئول کنید  آیا تا به حال با مردم بیدخون دیدار داشته‌ است چه پاسخی خواهید شنید؟ افزود: حتی احمدی نژاد که یازده بار به استان و اکثراً هم به عسلویه سفر کرده است تا بحال هیچ دیداری با این مردم نداشته است.

 در ادامه خاطر نشان كرد: باز هم باید یادآور شوم که خدمات نظام مقدس ارزنده و قابل تقدیر بوده است و  عسلویه ای که حتی برق نداشت اکنون  دارای جاده و آسفالت خوبی است ولی سطح توقع مردم بیش از این‌هاست.

وی در ادامه به مشکل آلودگی بسیار بالای منطقه با توجه به قرار گرفتن در دل صنعت نفت اشاره کرد و افزود: باید در رفع کمبودها تلاش‌های بیشتری می‌شد.

سید عباس موسوی از جمله مشکلات بیدخون را نداشتن پارک و زمین فوتبال عنوان کرد و گفت: با اینکه کلنگ گاز سال 84 به زده شده است بیدخون هنوز فاقد گاز شهری است، در حالی که عسلویه و نخل‌تقی گازدار شده‌اند اما مردم بیدخون فقط بوی گاز را استشمام می‌کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از کوچه های بیدخون هنوز آسفالت نشده است و سالن ورزشی بیدخون به علت  فاصله نسبتاً زیادی که از روستا دارد قابل استفاده برای نوجوانان و جوانان نیست.

حجت الاسلام  موسوی در ادامه اضافه کرد: اصل مشکلات بیدخون جوانان بیکاری است.

وی با اشاره و تقدیر از تلاش ها و فعالیت های بخشدار در به کارگیری نیروهای بومی در شرکت‌ها افزود: مشکل از جایی است که اکثر کسانی که در شرکت‌ها مشغول کارند بازنشسته‌های ادارات و ارگان‌ها و بعضاً نیروهای نظامی و انتظامی هستند که دوباره در اینجا مشغول به کار می‌شوند و هیچ کس نیست که به آقایان مدیران شرکت‌ها بگوید خوب این‌ها که حقوق بازنشستگی می‌گیرند بروند کنار تا جوانان مشغول کار شوند.

وی معضل دیگر بیدخون را نبود یک مرکز فنی حرفه‌ای‌ دانست و گفت: عزیزان جوان شاید بتوانند با آموختن یک حرفه در این شرکت‌ها مشغول به کار شوند.

موسوی با اشاره به بی‌مهری‌هایی که بعضی از آقایان نسبت به افراد بومی روا می‌دارند افزود: میان انتخاب بین یک فوق دیپلم بومی و یک دیپلم غیربومی کارهایی سخت مثل نگهبانی و امثال آن به فوق دیپلم بومی داده می‌شود و آقای نور چشمی دیپلمه کار دفتری همراه با بلیط رفت و برگشت هواپیما و هزاران امکانات دیگر را صاحب می‌شود.

موسوی پیرامون مسائل مبتلا به منطقه گفت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم خیلی از مسائل هست که همه آن‌ها قابل گفتن نیست امّا یکی از آن‌ها اثرات بد فرهنگی ای است که در حال غالب شدن به جامعه فرهنگی عسلویه است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه مصرف مواد مخدر در بین جوانان بخش کم است گفت: برادران نیروی انتظامی فرماندهی اعضای شورای تأمین و مدیر منطقه ویژه دلسوزانه دنبال ریشه‌کن کردن این قضیه هستند.

موسوی با اشاره به گرانی‌های موجود ادامه داد: طبیعتاً با آمدن صنعت، اجاره بهاء مسکن بالا می‌رود و علاوه بر گرانی‌  ناامنی هم دنبال خود دارد که در این زمینه  باید از عزیزان نیروی انتظامی تقدیر کرد.

وی در  پاسخ به سوال خبرنگار  ایلنا مبنی بر اینکه طومار نوشته‌شده از سوی مردم منطقه به رهبری حاوی چه نکاتی است گفت: خوب معلوم است که انگیزه از نوشتن طومار آن هم به شخصی چون رهبر معظم انقلاب نشان از آن دارد که ما واقعاً هیچ ملجأ و پناهگاهی جز ایشان نداریم.

سید عباس موسوی تاکید کرد: ما پیش از تهیه این طومار به تمام مدیران رده بالای کشوری هم نامه نوشتیم و وضعیت آلودگی منطقه را شرح دادیم ولی به قول شاعر گوش اگر گوش من و  ناله اگر ناله تو ست، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.

وی ادامه داد: در نهایت مجبور شدیم یک تومار که تمام مردم بزرگوار روستا نیز آن را امضاء کردند در مورد هوای اسفبار بیدخون آماده کنیم و این بار طومار را به خدمت آقا برسانیم. چون آقا پدر وار دلشان بیشتر برای ما می‌سوزد تا کسان دیگر و برای رساندن این طومار شخصی را دلسوزتر از حضرت آیت الله حسینی بوشهری ندیدیم.

سید عباس موسوی در پایان افزود: وزارت نفت در تمیز کردن هوای شهرستان عسلویه متعهد است اما متأسفانه در این باره اقدامی نشده است و  اگر هم شده باشد ما خبر نداریم، ولی بهتر است ملت شریف ایران بداند که آلودگی هوای عسلویه پایتخت صنعتی ایران 100 برابر از تهران به نقل از خود کارشناسان سازمان محیط زیست کشور بیشتر است و سایت‌های گوناگون نیز این به کرات این مساله را بیان کرده اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز