خبرگزاری کار ایران

شهردار عسلویه:

صنایع منطقه کم‌رنگ‌تر از نقش خود عمل کرده‌اند

کد خبر : ۴۶۵۹۹

بافت فرهنگی منطقه تحت شعاع فرهنگ‌های که وارد منطقه می‌شوند قرار گرفته است / جای خالی سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد احساس می شود/ مدیران صنایع اغلب غیر بومی هستند و بیشتر در فکر انجام وظائف سازمانی خود / پرداخت عوارض آلایندگی که می توانست درآمد مناسبی برای شهرستان باشد.

تغییرات وسیع و چندجانبه‌ای صورت پذیرفته است اما می‌تواند بهتر از این هم باشد، چرا که بعضی از شرکت‌ها و صنایع موجود در منطقه بسیار کمتر از نقش اجتماعی خود در خصوص رسیدگی به مناطق پیرامونی عمل کرده‌اند.

هوشنگ صمصامی فرد شهردار شهر عسلویه در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: تغییرات وسیع و چند جانبه‌ای صورت پذیرفته است که از آن میان می‌توان به تغییر در مبلمان شهری و توسعه عمرانی روستاهای منطقه اشاره کرد خدمات زیر بنای همچون برق، آب، تلفن، جاده و حتی بهسازی روستا‌ها و احداث سالن‌ها و زمین‌های ورزشی نیز بهبود یافته که می‌توان گفت این اتفاق خوب چهره شهر‌ها و روستا‌ها را دگرگون کرده است.

وی اضافه کرد: اما می‌تواند بهتر از این هم باشد چرا که بعضی از شرکت‌ها و صنایع موجود در منطقه بسیار کمتر از نقش اجتماعی خود در خصوص رسیدگی به مناطق پیرامونی عمل کرده‌اند به عنوان مثال در زمینه بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها اقدامات مناسبی صورت نگرفته است ساختمان‌های مدارس نیز مناسب حال دانش آموزان عسلویه نیست هرچند پس از سفر مقام معظم رهبری جهشی جهادگونه صورت گرفته است انشالله نتیجه آن در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست.

صمصامی فرد پیرامون تغییر در فرهنگ بومی که با ورود فرهنگ‌های متفاوت به دلیل حضور کارکنان و کارگران غیربومی در صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی صورت پذیرفته است گفت: بافت فرهنگی منطقه تحت شعاع فرهنگ‌های که وارد منطقه می‌شوند قرار گرفته است.

وی افزود: به دلیل ورود فرهنگ‌های متفاوت و عدم غالب بودن یک فرهنگ خاص تشتت فرهنگی وجود دارد که نیاز به تلاش‌های فرهنگی وسیع دارد به همین دلیل مسئولیت دستگاه‌های متولی امور فرهنگی بسیار سنگین خواهد بود جای خالی سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد احساس می‌شود.

وی یادآور شد: مدیران صنایع اغلب غیر بومی هستند بیشتر در فکر انجام وظائف سازمانی خود هستند لذا رغبتی به تعامل با اجتماعات محلی ندارند، به جز مسیر فرودگاه و محل کار خود مسیر دیگری را نمی‌شناسند به همین دلیل اجتماعات محلی نیز کمتر در جریان تصمیمات عمده منطقه قرار می‌گیرند و آنچنان که باید تاثیر گذار نبوده‌اند، حتی مقامات بخشداری، شهرستان و استان هم نتوانستند تاثیر به سزای داشته باشند و از حقوق متعلق به استان دفاع کنند. به عنوان مثال پرداخت عوارض آلایندگی که طبق قانون یک درصد فروش تولیدات شرکت‌ها را شامل می‌شود می‌توانست درآمد مناسبی برای شهرستان و استان باشد اما متاسفانه با استفاده از قانون تشکیل مناطق ویژه شرکت‌ها و صنایع حاضر در منطقه از پرداخت آن سرباز زده‌اند.

شهردار شهر عسلویه در خصوص وضعیت امنیتی عسلویه نیز گفت: با توجه به حضور طیف‌های عظیم کارگری در منطقه و رفت و آمد‌های متعدد از تمامی نقاط ایران وضعیت امنیتی منطقه نسبتا مناسب ارزیابی می‌شود. اما مسئله اعتیاد به مواد مخدر همچنان از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی منطقه به شمار می‌رود و با کارهای فرهنگی، آموزشی و ورزشی می‌توان با این معضل اجتماعی مقابله کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز