خبرگزاری کار ایران

کانال جمع آوری آبهای سطحی خیابان دماوند احداث شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۳۷

اعتبار این پروژه در سال ۹۱ بالغ بر 69 میلیارد ریال بوده که پیشرفت فیزیکی در حدود ۷۵ درصد را تا این زمان دارد.

ایلنا - تهران: کانال جمع آوری آبهای سطحی از بزرگراه امام علی تا میدان امام حسین در طول خیابان دماوند احداث شد.

به گزارش ایلنا، دکتر رمضان میر عباسی شهردار منطقه هفت، در این باره گفت: کانال جمع آوری آبهای سطحی خیابان دماوند با قدمتی بیش از۲۰ سال که آن بخش از کانال در محدوده منطقه هفت به طول تقریبی ۳۰۰۰متراز تقاطع سبلان در ضلع جنوب خیابان دماوند شروع و به میدان امام حسین (ع) ختم می‌شود یکی از مهم‌ترین کانالهای جمع آوری آبهای سطحی منطقه بوده که با ادامه آن در خیابان ۱۷ شهریور به سمت جنوب و نهایتا هرز آب‌ها در مزارع شهرری قابل استفاده می‌گردند.

میر عباسی افزود: با شروع عملیات بزرگراه امام علی (ع) و تقاطع آن با خیابان دماوند موضوع این کانال به دلیل تعارض با بزرگراه امام علی (ع) مطرح شد که قبل از اینکه خاکبرداری بزرگراه امام علی در تقاطع خیابان دماوند آغاز شود عملیات احداث کانال جدید از زیر بزرگراه درعمق۱۲ متری آغاز شده و در حال حاضر این کانال از بزرگراه امام علی تا میدان امام حسین در طول خیابان دماوند احداث گردیده است. در‌‌نهایت عملیات لوله گذاری و اتصال نهایی کانال جدید به کانال قدیم هفده شهریور باقیمانده که در حال اجرا می‌باشد.

شهردار منطقه هفت اضافه کرد: ازنکات مهم اجرایی تونل جدید فریم گزاری در حدود ۵۵ سانتی متر، اجرای مش بین فریم‌ها و اجرای ۲ لایه شات برروی این مجموعه می‌باشد که با اجرای لوله گذاری و بتن ریزی اطراف آن به یک سازه غیر قابل آسیب تبدیل خواهد شد. ضمناّ مصالح مصرفی کانال جدید بدون هرگونه آسیب و سایش و مشکلات زیست محیطی مانند قبل از بتن نبوده و با لوله مناسب به قطر۲۲۰۰ میلیم‌تر قابلیت عبور دبی آب در پیک بارندگی را دارد.

وی افزود: شیب کلی مسیر کمتر از ۱% بوده که باعث می‌گردد از فشار جریان آب و شدت تخریبی آن به طور قابل ملاحظه‌ای کاسته شود. همچنین اعتبار این پروژه در سال ۹۱ بالغ بر69 میلیارد ریال بوده که پیشرفت فیزیکی در حدود ۷۵ درصد را تا این زمان دارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز