خبرگزاری کار ایران

سرپرست پژوهگاه میراث فرهنگی خبر داد:

برگزاری همایش دوسالانه حفاظت و مرمت آثار باستانی

asdasd
کد خبر : ۴۶۰۰۸

این همایش مهمترین رویداد در حوزه حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی است که درجریان آن کارشناسان و پژوهشگران مطالعات و پژوهش های علمی خود را به بحث و تبادل نظر می گذارند.

ایلنا: سرپرست پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی از برگزاری دهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری با حضور ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فردا سه شنبه در موزه ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پریسا محمدی، در نشست خبری آیین افتتاحیه دهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت اشیای
تاریخی، فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری گفت: نتایج سودمند برگزاری ۹ دوره همایش از سال ۱۳۷۵ موجب شد تا این گردهمایی در مجامع علمی جایگاه ویژه‌ای بدست آورد.

سرپرست پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی افزود: این همایش مهم‌ترین رویداد در حوزه حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی است که درجریان آن کار‌شناسان و پژوهشگران مطالعات و پژوهش‌های علمی خود را به بحث و تبادل نظر می‌گذارند.

محمدی درباره جزییات دهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت آثار باستانی، خاطرنشان کرد: دهمین همایش دوسالانه حفاظت و مرمت در طول چهار روز برگزار می‌شود که در دو روز اول، بیست سخنرانی در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار می‌شود و سخنرانان به ارائه گزارش از طرحهای پژوهشی و اجرایی حفاظت و مرمت طی سالهای اخیر می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین در روز پایانی کارگاه نظری و عملی آشنایی با میکرو‌ارگانیسم‌های مخرب بسترهای سنگی، مکانیسم‌های تخریب و روشهای مقابله و کنترل عوامل زیستی تخریب و کارگاه آموزشی شناخت مقرنس در بستر حفاظت و مرمت در محل پژوهشکده حفاظت و مرمت اشیای تاریخی، فرهنگی برگزار می‌شود.

محمدی تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش را ۱۰۱ عدد عنوان کرد و اظهار کرد: از میان مقاله‌های دریافتی، بیست مقاله جهت ارائه به صورت سخنرانی انتخاب شده است و بیست و یک مقاله به صورت پوس‌تر انتخاب شده‌اند برگزار می‌شود و ۴۲ مقاله جهت چاپ در مجموعه مقالات در نظر گرفته شده است.

وی درباره جزییات مراسم افتتاحیه همایش خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه همایش از کتاب خلاصه مقالات دهمین همایش حفاظت و مرمت اشیای تاریخی فرهنگی و کتاب مجموعه مقالات هشتمین همایش حفاظت و مرمت اشیای تاریخی فرهنگی و همچنین از پرتال نخستین همایش فرسودگی زیستی در میراث فرهنگی با حضور ریاست سازمان رونمایی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز