خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ورامین:

ساخت حرم حجر بن عدی هرچه زودتر آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۶

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به پرده‌برداری از ضریح حضرت مسلم بن عقیل(ع) گفت: امیدواریم ساخت حرم مطهر جناب حجر بن عدی(ع) نیز هرچه زودتر آغاز شود.

ایلنا: حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: تقوا امروز برای شما مؤمنان سپر است که شما را از بلا حفظ کرده و راهی به سوی بهشت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ورامین، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه سه عامل وراثت، تربیت و محل پرورش انسان را در مورد امیرالمومنین(ع) مورد اشاره قرار داد و گفت: پدر بزرگوار حضرت امیر(ع) حضرت ابوطالب(ع) بود که اسمش در اسلام به عظمت برده شده و مادر ایشان فاطمه بنت اسد(س) بود که پیامبر اسلام(ص) را سرپرستی کرد.

وی افزود: تربیت حضرت علی(ع) در دامان پیامبر(ص) و محیط پرورش ایشان خانه پیامبر(ص)، چه منزلی طاهرتر از بیت رسول الله(ص) سراغ داریم، بهترین عوامل تربیت در مورد امیرالمومنین (ع) شکل می‌گیرد و نتیجه امیرالمومنین(ع) می‌شود که در اوج محبوبیت و عزت پرورش یافت و رشد کرد و الگوی تمام آزادیخواهان جهان شد.

وی در ادامه، ضمن تبریک روز پدر با بیان احادیثی در اهمیت احترام به والدین تصریح کرد: همه باید قدر نعمت پدر و مادر را بدانیم، چه آن‌هایی که پدر و مادرشان در قید حیات بوده و از این نعمت متنعم هستند و چه کسانی که آن‌ها را از دست داده‌اند، باید حرمت والدین را حفظ کرد ولو مشرک باشند، باید از آن‌ها اطاعت کرد مگر آنکه معصیت خدا را بخواهند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سوم خرداد و روز آزادی خرمشهر عنوان کرد: آزادی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است و سرنوشت دفاع مقدس را تغییر داد و دلاورمردی‌های آزادی خرمشهر هرگز فراموش نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ایام وفات حضرت زینب(س) گفت: نامگذاری این حضرت توسط حضرت حق انجام شد و روزی که جبرییل نام ایشان را به پیامبر(ص) اعلام کرد می‌گریست، پیامبر (ص) دلیل گریه را پرسیدند و پس از اینکه جبرییل به بیان سختی‌های وارده بر حضرت از بدو تولد تا وفات پرداخت پیامبر (ص) هم گریستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به پرده‌برداری از ضریح حضرت مسلم بن عقیل(ع) افزود: دیروز این پرده‌برداری صورت گرفت و قرار است این ضریح که توسط خیرین استان تهران ساخته شده در حرم حضرت مسلم در کوفه نصب شود.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه اظهار داشت: مردم ورامین هم افتخار دارند که سهم بزرگی در ساخت این ضریح دارند و این افتخاری برای جهان اسلام و شیعیان است، امیدواریم ساخت حرم مطهر جناب حجر بن عدی (ع) نیز هرچه زودتر آغاز شود.

وی سپس با اشاره به ایام اعتکاف ضمن تقدیر از حضور معتکفان در نماز جمعه گفت: فرصت اعتکاف فرصتی استثنایی است، این فرصت را قدر بدانید، در مساجد حلقه‌های معرفتی و اعتقادی تشکیل دهید که اگر اعتقاد و اخلاق درست شد سیاست هم درست خواهد شد، کسانی هم که توفیق اعتکاف نداشتند در ایام البیض مراقبت‌های اخلاقی را افزایش دهند.

خطیب امروز جمعه ورامین سپس با بیان مظلومیت جهان تشیع تصریح کرد: نیروهای آل خلیفه در هفته گذشته پا را فراتر گذاشته و گستاخانه به منزل آیت‌الله عیسی قاسم جسارت و تعرض کردند و خشم علما و شیعیان جهان را برانگیختند و این جسارت به شدت محکوم است.

وی افزود: در سوریه هم به لطف الهی و مقاومت ارتش سوریه و مردم پیروزی‌های ارزشمندی به دست آمده است.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان نکاتی در مورد انتخابات شوراها گفت: انتخابات شوراها، نماد تصمیم‌گیری مردم برای سرنوشت شهر خود است، باید مردم چهره‌های لایق و توانا را شناسایی کنند، شوراها جای باندبازی و سیاسی کاری نیستند که هرکسی در پی اعمال سلیقه خود و نفوذ در شوراها باشد.

وی با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شوراها تصریح کرد: عمل به وظیفه، خدمت به مردم، انتخاب افراد شایسته و توانمند، پرهیز از باندبازی و... باید مورد توجه باشد.

امام جمعه موقت ورامین، ضمن هشدار به سران فتنه و انحراف گفت: مردم ایران سختی‌های ناشی از گرانی‌ها و تحریم‌ها را با جان و دل تحمل می‌کنند اما در برابر کسانی که قصد تضعیف ولایت فقیه را داشته باشند محکم خواهند ایستاد و بدانید مردم پاسخ هر فتنه‌ای را سخت‌تر از سال 88 خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز