خبرگزاری کار ایران

جلسه توجیهی اعضای شعب اخذ رای در قرچک برگزار شد

کد خبر : ۷۷۹۸۵

جلسه توجیهی اعضای شعب اخذ رای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور رضا ریاحی فرماندار، حبیب اله ابراهیمی معاون سیاسی انتظامی، مجتبی حاجی مزدرانی، مسکنی مسوول حراست فرمانداری شهرستان قرچک در محل کانون ملائک برگزار شد.

فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم گفت: حضور همه مردم و همه سلیقه ها در انتخابات هم حق است و هم وظیفه و تنور انتخابات زمانی گرم می شود که همه سلایق بیایند.

رضا ریاحی در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از نکات مهم در انتخابات این است که رای مردم تعیین کننده است و در این جا است که بحث انتخاب اصلح معنا پیدا می کند و باید به عنوان شهروند کسی را انتخاب کنیم که مواضع و سخنانش به موضع و سخنان رهبری نزدیک تر ویا منطبق باشد.

وی افزود: همه باید در انتخابات تسلیم قانون باشند وهرچه قانون گفته است به آن عمل کنند و اگر شبهه ای هم ایجاد شد از مسیر قانونی به آن شبهه رسیدگی شود.

رضا ریاحی با تشریح اهم وظایف اعضای شعب اخذ رای در شعب گفت: اهتمام به قوانین و مقررات انتخاباتی در اولویت کار اعضای شعب در شعب اخذ رای است.

وی سن قانونی شرکت در انتخابات را هجده سال تمام خواند و افزود: سن قانونی رای دهندگان مجاز از 24 خرداد ماه 1374 و قبل از آن می باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک در پایان گفت: همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه در روز انتخابات برای رای دهندگان ضروری و اعضای شعب دقت لازم را در این مورد داشته باشند.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی انتظامی فرمانداری قرچک گفت: اعضای شعب اخذ رای همکاری لازم را با نماینده فرماندار یا بخشدار در حسن اجرای انتخابات داسته باشند.

حبیب اله ابراهیمی اظهار داشت: مراقبت بر امحاء کامل هر گونه آگهی و آثار تبلیغاتی قبل از شروع اخذ رأی در محل و محدوده شعبه اخذ رأی توسط اعضای شعب اخذ رای انجام شود.

وی بیان داشت: مراقبت بر حسن جریان انتخابات در شعبه مربوطه، انعکاس سریع هرگونه تخلف به نماینده فرماندار و بخشدار و ارسال گزارش به ستاد بازرسی انتخابات ما فوق، مراقبت در حفظ بی طرفی کامل نماینده فرماندار یا بخشدار و سایر ناظرین، - مراقبت بر عدم رأی مکرر از یک رأی دهنده، مراقبت در تطبیق رأی دهنده با اصل شناسنامه و كنترل شماره سریال و سری شناسنامه و مطابقت با تمام صفحات، مراقبت بر اینكه شناسنامه اصل بوده و عكس یا فتوكپی رنگی نباشد از اعم فعالیت های اعضای شعب اخذ رای می باشد.

ابراهیمی در پایان افزود: اعضای شعب تا آخرین نفر از افراد داخل شعب اخذ رأی انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز