خبرگزاری کار ایران

20 هزار مسکن مهر ورامین تسهیلات گرفتند

asdasd

3000 واحد مسکونی خودمالک در شهر ورامین و تعداد 17000 واحد مسکونی خودمالک در شهر قرچک و همچنین 7500 واحددر شهر پیشوا جهت استفاده از تسهیلات وام مسکن به بانک مسکن معرفی شدند.

ورامین - ایلنا: رئیس سابق مسکن شهرسازی ورامین در خصوص پروژه های مسکن مهر شهرستانهای ورامین و پیشوا گفت: بدلیل در دسترس نبودن زمین مناسب جهت ساخت پروژه های مسکن مهر، این اداره در شهرستان ورامین فاقد پروژه مسکن مهر 99 ساله است اما تعداد 3000 واحد مسکونی خودمالک در شهر ورامین و تعداد 17000 واحد مسکونی خودمالک در شهر قرچک و همچنین 7500 واحددر شهر پیشوا جهت استفاده از تسهیلات وام مسکن به بانک مسکن معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رنجبر ظهر یكشنبه در مراسم تودیع خود افزود: از این تعداد 1200 واحد درورامین و 4500 واحد در شهر قرچک و 2000 واحد در شهرستان پیشوا تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

رنجبر درمورد عملکرد مسکن و شهرسازی در حوزه املاک ادامه داد: از ابتدای سال 1389 اداره مسکن و شهرسازی ورامین تعداد 70 پرونده در زمینه املاک تشکیل و به نتیجه رسانیده که نهایتا منجر به واگذری و انتقال سند بنام متقاضیان شد.

وی خاطرنشان كرد: پروژه های مذکور متشکل از پرونده های معوض اراضی بایر تملکی در اجرای تبصره 2 ماده 9 قانون نحوه تقویم ابنیه و املاک موردنیاز شهرداریهاست.

رنجبر ادامه داد: همچنین 75 قطعه زمین با کاربری مسکونی در اجرای موارد فوق الذکر به متقاضیان واگذار شده که میانگین مساحت قطعات 200 متر مربع است و تعدادی از قطعات نیز با مساحت 1000 متر مربع در اجرای ماده 7 قانون زمین شهری واگذار شده است.

وی یادآور شد: نهایتا بمیزان 14300 متر مربع مساحت کل واگذاری این اداره در ضمیمه پرونده های املاک است و تعداد 700 فقره پرونده کمیسیون ماده 12 در تاریخ مذکور که تاکنون تعداد 670 پرونده منجر به صدور رای این کمیسیون شده است.

رئیس سابق مسکن شهرسازی ورامین افزود: فعالیتهای انجام گرفته این اداره در حوزه میدریت اجرائی (پروژه های عمرانی و تملک دارائی سرمایه ای) در سالهای 89 و 90شامل ساختمان بخشداری و اداره اسناد و املاک قرچک، ساختمان موزه حیات وحش، سردخانه و سالن تشریح ورامین، سالن اجتماعات فرمانداری ورامین، ساختمان کتابخانه خیر آباد ورامین، احداث سه خانه عالم در روستاهای شهرستان ورامین، سالن ورزشی روستای حصار بیگ جوادآباد در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: همچنین در این سالها طرح جامع شهرهای قرچک و ورامین انجام گرفته و به تصویب رسیده است و طرح تفضیلی این دو شهر توسط مشاور در حال انجام است.

رنجبر در ادامه گفت: جا دارد از حمایتهای فرماندار و روسای ادارت خدمات رسان شهرستان ورامین تشکر کنم که با تمام توان در حوزه مسکن مهر خدمات بسیار بزرگی انجام داده اند تشکر کنم.

در ادامه علیرضا خالقدوست رئیس جدید اداره مسکن و شهرسازی شهرستانهای ورامین و پیشوا گفت: آقای رنجبر در مدت مسئولیت خود زحمات فراوانی کشیده است که جای تقدیر و تشکر دارد و بنده نیز در زمان مسئولیتم باید پیگیر کارهایی که باقی مانده است باشم.

وی افزود: تلاش می كنم بخش عمده ای از مسکن مهر را که در دست ساخت است را تکمیل و آماده واگذاری به مردم نمائیم.

محسن منصوری فرماندار ورامین در ادامه این مراسم گفت: دولت نهم و دهم در حوزه راه و بویژه مسکن مهر اقدامات خوبی انجام داده است و ساخت 20هزار مسکن مهر در شهرستان ورامین رقم خوب و قابل توجه ای است.

وی ادامه دا: در این دو سالی که با آقای رنجبر کار کردیم مسکن و شهرسازی ورامین دستگاهی بود که ما به آن اعتماد داشتیم.

فرماندار ورامین ادامه داد: در اوایل که من فرماندار شده بودم روزی نبود مسئولین تعاونی های مسکن مهر به دفتر من برای حل مشکلاتشان نیایند اما با مدیریت موضوع مسکن مهر و حسن اخلاق و پیگیری مهندس رنجبر شش ماه است که مسئولین تعاونی ها به دفتر من مراجعه نکرده اند.

منصوری افزود: این بار که تودیع آقای رنجبر انجام شد بار سومی بود که مدیر کل محترم می خواستند که وی را به دلیل توانمندیشان به جائی دیگر منتقل کنند اما ما مخالف بودیم و درخواست ادامه کار ایشان را داشتیم ولی اینبار با توجه به نیازی که احساس شد با رفتن ایشان و خدمت وی در شهرستان دماوند موافقت کردیم.

وی خاطرنشان كرد: با ریاست علیرضا خالقدوست که بومی شهرستان و بهترین نیروی اداره مسکن شهرسازی ورامین هستند و کارهای زیادی مانده که امیدواریم آنها را پیگیری نمایند.

رئیس شورای اداری شهرستان ورامین ادامه داد: کارهائی که در حوزه مسکن و شهرسازی باید پیگری شود شامل 15هزار مسکن مهری که در دست ساخت است باید تکمیل شود، قیمت گذاری در مسکن مهر باید نظارت بشود مشکلاتی که از قبل بین تعاونی های مسکن مهر است مانند هزینه آماده سازی زمین های مسکن مهر در پیشوا شده است پیگیری شود.

وی یادآور شد: همچین مشکلات مالکیتی از جمله در جنوب مجتمع ادارات پیگری شود و برخی از پرونده هائی که نیاز است مسکن و شهرسازی وارد شود مانند پارک جنگلی قرچک پارک بنفشه پیگیری کنید.

صبح امروز در محل دفتر فرماندار ورامین مراسم تودیع محمد رنجبر و معارفه علیرضا خالقدوست روسای سابق و فعلی مسکن و شهرسازی شهرستانهای ورامین و پیشوا برگزار شد.

در این مراسم سید احمد احمدی معاون پشتیبانی و آقای سیفی مسئول حراست اداره کل مسکن و شهرسازی استان تهران و فرماندار ورامین به همراه معاونین و روسای ادارات برق،گاز، آبفا و بخشدار مرکزی ورامین حضور داشتند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز