خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس حقوقی عنوان کرد:

تشكیل فراکسیون محیط زیست در شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۱۱

وضعیت ورود ریزگردها در تهران در روزهای آینده بدتر می‌شود این در حالی است که مسئولان محیط زیست کشور در زمینه ریزگردها تاكنون اقدام موثری صورت نداده است.

 كاندیدای مستقل دوره چهارم انتخابات شورای شهر تهران با اشاره به معضلات متعددی كه كلان شهر تهران با آن دست به گریبان است، برنامه‌های خود در راستای اولویت قرار دادن بحث محیط زیست در چهارمین دوره شورای شهر را تشریح كرد.

به گزارش ایلنا عباس مزروعی‌سبدانی با بیان این كه حفظ محیط زیست یكی از پارامترهای مهم حقوق شهروندی در كشورهای توسعه یافته است، تصریح كرد: این مهم در كلان شهری مانند تهران به یك معضل تبدیل شده است چرا كه هم از بعد سلامت اقتصادی و سلامت روانی تهرانی‌ها خواسته یا ناخواسته با آن درگیر هستند و اولویت اول بنده در صورت ورود به شورای شهر اهتمام جدی بر این مسئله است.

وی كاهش هزینه‌های درمانی، افزایش طول عمر،سلامت روانی،كاهش هزینه‌های دارویی و.. را از جمله مزایای توجه به این معضل ذكر كرد و افزود: در همین راستا تلاش می‌كنم كه با تعامل مستمر با سایر نمایندگان شورای شهر تهران تمهیدات لازم برای تشكیل فراکسیون محیط زیست را فراهم كنم.

کاندیدای شورای شهر تهران با اشاره به ورود ریزگردها به پایتخت اظهار کرد: وضعیت ورود ریزگردها در تهران در روزهای آینده بدتر می‌شود این در حالی است که مسئولان محیط زیست کشور در زمینه ریزگردها تاكنون اقدام موثری صورت نداده واین در حالی است که ریزگردها جان مردم تهران را به خطر انداخته است و شهروندان را دچار صدمه می‌کند.

عباس مزروعی ادامه داد: البته شورای شهر نمی‌تواند در زمینه ورود ریزگردها به تهران کار اجرایی انجام دهد ولی می‌تواند پیگیری و حساسیت‌زایی کند چرا که متاسفانه مسئولان نمی‌دانند آلودگ هوا و ریزگردها چقدر بر سلامت فرزندان این شهر اعم از فقیر و غنی تاثیر منفی می‌گذارد.

الزام به استفاده از متخصصان و نخبگان در مدیریت شهری

این کارشناس حقوقی با تاكید بر ضرورت توجه مسؤولان به بهره‌گیری از تجارب و تخصص کارشناسان خبره برای توسعه خدمات شهری و رفع مشکلات و معضلات پایتخت، گفت: توسعه شهر و رفع مشکلات آن در گرو استفاده از مشاوره و ایده کارشناسان زبده است تا بتوان با خرد جمعی بر مشکلات فائق آمد.عباس مزروعی‌سبدانی دفاع از حقوق شهروندان را وظیفه مدیران شهری عنوان کرد و افزود: پارلمان شهری به عنوان نمایندگان مردم باید نسبت به خدمات‌دهی مناسب و سرویس‌رسانی مطلوب رضایت شهروندان را به خوبی جلب کنند.

این کارشناس حقوقی که کاندیدای مستقل دور چهارم شورای شهر تهران است، افزود: حفظ محیط‌زیست و توسعه بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی درست و اصولی است چرا که شهرداری‌ها به عنوان سازمان خدماتی درآمدزا که از ردیف بودجه‌ای دولت نیز برخوردارند می‌توانند با اقدامات لازم مشکلات شهر را مرتفع کنند.

وی با بیان اینکه حل مشکل ترافیک سرسام‌آور و هوای آلوده تهران و برخی نواقص فرهنگی در کنار کمبود سرانه فضای سبز این شهر باید مدنظر مدیران و مسؤولان در شورای شهر قرار گیرد، افزود: جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی و تخریب محیط‌زیست بر سلامت روانی و جسمانی شهروندان تاثیر منفی می‌گذارد که پارلمان شهری باید رفع این معضلات و مشکلات را در اولویت کاری خود قرار دهد.

این کارشناس به شفاف‌سازی هزینه‌ها و توزیع عادلانه درآمد شهرداری‌ها متناسب با ارائه خدمات به شهروندان تاکید کرد و افزود: مدیران شهری باید ماهانه با ارائه گزارش‌های لازم هزینه و درآمدهای خود را به مردم اعلام و آنها را از چگونگی فعالیت‌های خود آگاه کنند تا اعتماد عمومی به آنها جلب شود.

عباس مزروعی اظهار داشت: کلانشهر تهران اکنون نیازمند تحول ساختاری است چرا که تهران نماد ایران کوچک است و از هر حیث باید نسبت به رفع مشکلات آن چاره‌اندیشی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز