خبرگزاری کار ایران

هزاران كارگر كارخانه فورد بیكار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۱۳

دلیل تعطیلی این شعبه کارخانه فورد در بلژیک، تصمیم صاحبان این کارخانه آمریکایی برای جبران زیان‌های ناشی از بحران اقتصادی در اروپا و مقابله با کاهش تقاضا در بازار خودرو است

رهبران اتحادیه کارگران کارخانه خودروسازی «فورد» در بلژیک، به کارگرانی که در محوطه این کارخانه گردآمده بودند اعلام کردند که بنا به تصمیم هیئت مدیره، این کارخانه در سال ۲۰۱۴ میلادی تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، کارخانه خودروسازی فورد که در شهر «گنک» واقع است، چهار هزار و ۳۰۰ کارگر دارد و شغل هزاران کارگر دیگر در خارج از این کارخانه نیز وابسته به فعالیت آن است.»

یکی از کارگران می‌گوید: «امیدوارم کسانی که مسئول این وضع هستند بتوانند امشب راحت بخوابند. اما باید به این مساله فکر کرد که کودکان بسیاری از خانواده‌هایی که اکنون به خیابان آمده‌اند، چگونه می‌توانند به مدرسه بروند و تحصیل کنند.»

کارگری دیگری نیز می‌گوید: «آنچه در حال حاضر برای ما اتفاق می‌افتد، وحشتناک است. من جوانم و می‌خواهم آینده‌ای داشته باشم. وضع برای ده هزار نفری که شغلشان را از دست می‌دهند هرچه دشوار‌تر می‌شود.»

دلیل تعطیلی این شعبه کارخانه فورد در بلژیک، تصمیم صاحبان این کارخانه آمریکایی برای جبران زیان‌های ناشی از بحران اقتصادی در اروپا و مقابله با کاهش تقاضا در بازار خودرو است.

بازار خودرو در اروپا به دلیل بودجه‌های ریاضتی در کشورهای حوزه یورو، طی یک سال گذشته با کاهش مداوم تقاضا روبه‌رو بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز