خبرگزاری کار ایران

کنگره استانی خانه کارگر کرمان برگزار شد

کد خبر : ۳۹۸۹۵

کنگره استانی خانه کارگر کرمان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، رئیس حزب اسلامی کار و معاون دبیرکل خانه کارگر برگزار شد.

کنگره استانی خانه کارگر کرمان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، رئیس حزب اسلامی کار و معاون دبیرکل خانه کارگر برگزار شد.

به گزارش ایلنا در ابتدای این مراسم مهندس کمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: در بحث اهمیت کار تولیدی و صنعیتی اولین صنعتگر و تولیدکننده همه پیامبران بودند.
وی گفت: امور اقتصادی یکی از کارهایی است که به آن توجه نمی‌شود. اگر یک مصلح در جهان حاکم شود یک گرسنه در جهان نداریم. حدود۸۰۰ میلیون گرسنه در جهان داریم. 

وی گفت: ما در کمیسیون کارگری این استان با همه توان خدمتگزار خانه کارگری بوده‌ایم و کاری که ما انجام داده‌ایم به خاطر تکلیفمان بوده است. کلید نجات اقتصادی و توفیقات اقتصادی در این کشور در سایه بازوی كارگران است. ما باید با کار سرمایه ایرانی بتوانیم ایرانی آباد و آزاد در جهان به وجود بیاوریم.
در ادامه حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینكه خانه کارگر کرمان۲۳ هزار عضو دارد، خاطرنشان کرد: کنگره در واقع اهمیت دادن به عضو خانه کارگر است.

وی گفت: اساس خانه کارگر با حضور عضو شکل می‌گیرد، خانه کارگر نه یک تشکیلات سیاسی و نه یک تشکیلات صنفی است بلکه تلفیقی از دو تشکیلات است.
صادقی گفت: وقتی فقر در کشور حاکم باشد امنیت نیروی کار  متزلزل می‌شود كه این وضعیت بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور اثر منفی می‌گذارد.

معاون دبیر كل خانه كارگر گفت: مردم باید بدانند ما در چه شرایط اقتصادی هستیم. امروز فضا طوری شده است که اقتصاد ۱۰۰ درصد نفتی شده ارزش کارگر به پایین تررین جایگاه سقوط کرده است و سفره او در معرض تخریب قرار دارد.

رئیس مجمع پیشكسوتان جامعه كارگری با بیان اینكه در اقتصاد بسته و تک محصولی متکی به نفت، کارگر پایگاهی ندارد افزود: راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است نیروی کار و سرمایه گذار اهمیت پیدا می‌کند.

وی یاد آور شد: ۳۵ تا ۴۰ درصد اقتصاد کشور ما در زمان جنگ وابسته به نفت بود. اکثر واحدهای تولیدی ما ۵۰ درصد زیر ظرفیت کاریشان کار می‌کنند. نگاه بخش خصوصی به دولت سودجویانه شده است.

در ادامه این كنگره حسین کمالی، رئیس حزب اسلامی کار گفت: موقعیت اقتصادی کشور ما موقعیت خوبی نیست نزدیک به ۸۰ درصد بودجه عمرانی کشور اختصاص پیدا نکرده است.

وی بابیان اینكه مجلس ۸۰ درصد واحدهای اقتصادی کشور تعطیل شده‌ و در کشاورزی نیز کشاورزان به سختی مجموعه خودشان را اداره می‌کنند گفت: مقصر این وضع نه شخص رئیس دولت كه خود مجموعه دولت است
كمالی گفت: در زمانی که انقلاب به پیروزی رسید نفت بشکه‌ای ۷ دلار بود آن زمان این نفت را پشتوانه صنعت قرار دادند و صنعت را از حالت رقابتی خارج کردند در نتیجه کارخانه و کشاورزان هیچ کدام براساس مزیت‌های اقتصادی شکل نگرفتند.

رئیس حزب اسلامی كار گفت: بعد از پیروزی انقلاب بحث تولید ملی را مطرح کردیم و مونتاژ راكنار گذاشتیم اما هیچگاه فرمول اصلی را اصلاح نكردیم و  نفت پایه و اساس اقتصاد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز