خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر سمنان خبر داد:

برخی کارفرمایان از کارگر برگ تسویه سفید امضا می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۴۱

چکیده: «برخی کارفرمایان با گرفتن چک و سفته و قرارداد سفید امضاء پیش از استخدام كارگران، قدرت اعتراض در مقابل بی عدالتی های که بر آنان تحمیل می شود را می گیرند.»

 دبیر خانه کارگر سمنان از عملکرد برخی کارفرما‌یان که با اخذ چک و سفته و برگه تسویه سفید امضا از کارگران خود، آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند انتقاد کرد.

حبیب الله محقق در این زمینه به ایلنا گفت: برخی کارفرمایان در بدو استخدام کارگران با گرفتن چک و سفته و قرارداد سفید امضاء، قدرت چانه زنی و اعتراض در مقابل بی‌عدالتی‌هایی که بر آنان تحمیل می‌شود را می‌گیرند.

او با اشاره به غیر اخلاقی و غیر قانونی بودن این موضوع افزود: این امر از آن رو صورت می‌گیرد که در صورتی که کارفرما خواست به تعهدات خود در برابر کارگر عمل نکند، کارگر را با چك و یا سفته امضا شده تحت فشار قرار دهد تا مبادا از کارفرمای خود شکایت کند.

این فعال کارگری با بیان اینکه این معضل در بین برخی کارگاه ها سمنان متداول شده‌است، اظهار داشت: یکی از دلایل ایجاد چنین شرایطی کمبود فرصت‌های شغلی و بی اطلاعی کارگران است.

او افزود: هم اکنون در سمنان کارگرانی هستند که پس از چند سال کار  اخراج شده‌اند اما چون کارفرما از آنها چک، سفته و یا قرارداد سفید امضا دارد نتوانسته‌اند همه مطالبات قانونی خود را دریافت کنند.

دبیر خانه کارگر گفت: بازرسان ادارات  کار و تامین اجتماعی باید نظارت خود را بر چنین واحدهایی که در آنها گمان ارتکاب  تخلفه بیشتر است متمرکز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز