خبرگزاری کار ایران

وزیر كار در اولین روز كاری‌اش:

لبخند را به لبان فرزندان كارگران باز می‌گردانم/ ابطال تصمیمات غیر قانونی

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۹۴

«هر کدام از وزارتخانه‌ها مدیران و متخصصان با ظرفیتی دارد که حتما پس از بررسی‌های لازم از تجارب و تخصص آن‌ها استفاده خواهم کرد/ در کمیسیون‌های مجلس حساسیت‌های نمایندگان در رابطه با برخی اقدامات انجام شده در سازمان تامین اجتماعی به من منتقل شد و قصد دارم در این رابطه با وزیر پیشین کار صحبت کنم.»

علی ربیعی در نخستین روز كاری‌اش به عنوان وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، در جمع خبرنگاران با تكرار وعده خود در هنگام دریافت رأی اعتماد مجلس، گفت: می‌خواهم لبخند را به لبان فرزندان کارگران بازگردانم. تلاش می‌كنم تا مطالبات کارگران، معلولان، مزدبگیران، مستمری بگیران و همه آنان که در قبال‌شان مسئولیت دارم را برآورده سازم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی كه پس از كسب رأی اعتماد برای آغاز كارش به وزارتخانه آمده بود، در جمع خبرنگارانی كه به استقبالش آمده بودند اظهار داشت: پس از صحبت با آقای عباسی (وزیر سابق تعاون، كار و رفاه اجتماعی) در رابطه با برخی تصمیمات اتخاذ شده این وزارتخانه به خصوص برخی تصمیمات مربوط سازمان تامین اجتماعی که حساسیت بیمه‌شدگان و نمایندگان مجلس را برانگخته است در این خصوص صحبت خواهم کرد.

ربیعی در این باره توضیح داد: در کمیسیون‌های مجلس حساسیت‌های نمایندگان در رابطه با برخی اقدامات انجام شده در سازمان تامین اجتماعی به من منتقل شد و قصد دارم در  این رابطه با وزیر پیشین کار صحبت کنم.

وی با بیان اینکه قصد پیش داوری ندارم گفت: ابتدا صحت تمامی اقدامات انجام شده را از نظر قانونی بررسی خواهم کرد و پس از آن، چنان چه اقدامی غیرقانونی صورت گرفته بود در این خصوص اوضاع اقدام خواهم کرد.
ربیعی با بیان اینکه هر چه رفاه بیشتر تقویت شود جامعه بزرگ‌تر خواهد شد و در مقابل هر چه درآمد نفت تقویت شود، جامعه کوچک‌تر و دولت بزرگتری خواهیم داشت. امیدوارم در دولت تدبیر و امید بتوانم جامعه را تقویت کنم.
وی افزود: در رابطه با تصمیمات اتخاذ شده در حوزه‌های بهزیستی، تعاون و رفاه اجتماعی که از جمله موضوع‌های مهم کشور هستند نیز تحقیق و بررسی خواهم کرد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در خصوص «امنیت شغلی» كه به نگرانی كارگران تبدیل شده است گفت: امنیت شغلی معلول فضای کسب و کار و رونق تولید است و رونق تولید نیازمند سرمایه گذاری و تامین امنیت سرمایه است.

وی با یادآوری اینکه که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متشکل از ۳ وزارتخانه جداگانه است گفت: هر کدام از وزارتخانه‌ها مدیران و متخصصان با ظرفیتی دارد که حتما پس از بررسی‌های لازم از تجارب و تخصص آن‌ها استفاده خواهم کرد.
ربیعی با بیان اینکه من طرفدار کار هستم گفت: اگر کار وجود نداشته باشد کارگر نمی‌تواند از حقوق خود دفاع کند. بنابراین باید ابتدا کار به وجود آید تا بتوان در رابطه با حقوق کارگری و کارفرمایی صحبت کرد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او پرسید «گفته می‌شود شما اولویت را به خانه کارگر می‌دهید» گفت: این حرف‌ها همه پیش داوری است و صحت ندارد. 
وی با بیان اینکه من به عنوان مدرس دانشگاه مدیریت را نقد کرده‌ام گفت: امروز یک روز به خصوص است که ترجیح دادم که تنها و بدون همراهی هیچ کسی حتی دانشجویانم که مشتاق همراهی من بودند در اینجا حاضر شوم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز