خبرگزاری کار ایران

با کاهش تلفات انسانی در چهارماه نخست سال جاری؛

۲۷۸ نفر در تصادفات جاده‌های خراسان رضوی جان باخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۴

کمتر از ۲۵ روز به پایان تعطیلات رسمی تابستانی زمان باقی مانده، فرصتی که خانواده‌ها آن را مغتنم می‌شمارند و سفر و حرکت را بر یک جا ماندن ترجیح می‌دهند که مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز با توجه به این موضوع خبر از کاهش تعداد تلفات در چهار ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل می‌دهد.

ایلنا: تلفات انسانی در تصادفات جاده‌ای یکی از نگران کننده‌ترین قطعات پازل ایمنی سفرهای تابستانی محسوب می‌شود، سفرهایی که با کمبود این فاکتور معمولا به جای دست یابی به نشاط برای اعضای یک خانواده، پریشانی و بی‌آرامشی را برایشان به ارمغان می‌آورد. البته آنچه در این میان باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، هدف‌های گردشگری مردم است که مشهد یکی از این اهداف است و مسئولان خراسان رضوی باید بییش‌تر از گذشته به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که هر چه جاده‌ها ایمن‌تر باشد، به همین میزان بر تعداد گردشگر، رضایتمندی آنان و همچنین رونق کسب و کار در استان افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، آخرین ماه از تابستان امسال در حال گذشتن است و کمتر از ۲۵ روز به پایان تعطیلات رسمی تابستانی زمان باقی مانده، فرصتی که خانواده‌ها آن را مغتنم می‌شمارند و سفر و حرکت را بر یک جا ماندن ترجیح می‌دهند. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز با توجه به این موضوع خبر از کاهش تعداد تلفات در چهار ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل می‌دهد.  این سخنان را ابراهیم صنیعی در حالی بیان می‌کند که در چهار ماهه نخست سال جاری ۲۷۸ نفر در حوادث رانندگی راه‌های برون شهری و روستایی خراسان رضوی جان خود را از دست داده‌اند.

در این آمار که از سوی سازمان پزشکی قانونی خراسان رضوی اعلام شده، تعداد تلفات تنها ۴۹ نفر به نسبت آمار چهار ماهه مدت مشابه سال ۹۱ کاهش داشته است. صنیعی این کاهش را یک موفقیت بزرگ دانسته و از تصادفات به عنوان یکی از مخاطرات جدی در کشور که سلامت جامعه را تهدید می‌کند نام برده و گفته که در خراسان رضوی به دلیل شرایط خاص، این مسئله به طرز نگران کننده‌ای مطرح است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین ادامه داده است که طی سال‌های اخیر اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و تا حدودی در کاهش تلفات تصادفات موفق عمل شده است. این موفقیت با کاهش تنها ۲۱ درصدی به دست آمده و خراسان رضوی با ارائه این آمار توانسته رتبه نخست کشور در این زمینه را به دست آورد.

البته این آمار در استان ترین‌هایی هم داشته که شهرستان‌های سرولایت، گناباد، زاوه، تایباد و خواف به عنوان بیشترین افزایش تلفات ناشی از تصادفات و شهرستان‌های باخرز، رشتخوار، بردسکن و جوین بیشترین کاهش را در این زمینه داشته‌اند.

یادآوری می‌شود که در چهار ماهه سال گذشته ۳۲۷ نفر در تصادفات بین شهری و راه‌های روستایی خراسان رضوی جان خود را از دست داده‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز