خبرگزاری کار ایران

وجود ۸۵۰ نقطه پر حادثه در جاده های کشور؛

زلزله های خاموش مسافران تابستان را تهدید می کند

asdasd

در سال جاری 850 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده که 35 درصد از این نقاط اصلاح و مابقی نیز در حال اصلاح هندسی است.

مشهد - ایلنا: کشته شدن 140 نفراز هموطنانمان در تعطیلات عید فطر بر اثر سوانح رانندگی که معادل نیمی از کشته شدگان زلزله آذربایجان شرقی است، زنگ خطری جدی در گوش مردم و مسئولان نواخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، این زنگ خطر علاوه بر هشدار به رانندگان بی احتیاط  که با زیر پا گذاشتن قوانین، سفر را به کام خانواده ها تلخ می کنند نکات تامل بر انگیزی را نیز به مسئولان یادآوری می کند که هنوز هم جاده های کشور ایمنی لازم را ندارند.

نکته ای که رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در مشهد به آن اذعان کرد و گفت: در سال جاری 850 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده که 35 درصد از این نقاط اصلاح و مابقی نیز در حال اصلاح هندسی است.

شهریار افندی زاده با اشاره به 27 هزار كشته درسوانح رانندگی درون و برون شهری سال 84 در كشور، افزود: طی این سال ها تلاش گسترده ای برای كاهش و كنترل این روند انجام شده است که با افزایش 1.5 میلیون دستگاه خودروی جدید و اصلاح برخی از نقاط جاده ای پر حادثه  در سال گذشته 14.5 درصد کاهش تلفات جاده ای داشتیم.

وی با بیان این که این رقم  تنها در سه ماهه نخست سال جاری به 6 درصد رسیده است اظهار امیدواری کرد که این رقم تا پایان سال جاری بیشتر از سال گذشته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در سه ماهه نخست سال جاری در  خراسان رضوی 16.5 درصد کاهش تلفات رانندگی را داشتیم گفت:استانهای تهران،خراسان رضوی،خوزستان،فارس،اصفهان و سیستان و بلوچستان بیشترین کاهش را در میزان تلفات رانندگی را در سال جاری داشته اند.

افندی زاده توقف رانندگان در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی را یکی از مهمترین عوامل کاهش تصافات جاده ای دانست و افزود:در این خصوص تا پایان سال گذشته با احداث 249 مجتمع خدمات رفاهی موافقت شده که در مجموع 400 مجتمع ساخت شده  و 400 مجتمع هم در کشور در حال ساخت است.

وی با بیان این که تنها بخش خصوصی اجازه ساخت مجتمع خدمات رفاهی را دارد تصریح کرد: با ساخت 11 مجتمع خدمات رفاهی تا پایان سال جاری، در کل خراسان رضوی دارای 28 مجتمع خدمات رفاهی جاده ای خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در سال گذشته 3 هزار اتوبوس و مینی بوس نوسازی شد خاطر نشان کرد: امسال نیز نوسازی 1500 دستگاه اتوبوس،1000دستگاه مینی بوس و 2000دستگاه سواری با اعطاء وام و تسهیلات در دستور کار قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز