خبرگزاری کار ایران

فرماندار قوچان در همایش شوراهای شهر و روستاهای قوچان تاکید کرد:

قول‌های رئیس جمهور سابق در خصوص ارتقا شهرستان عملی شود

کد خبر : ۱۰۱۱۴۵

با توجه به مصوبات هیئت دولت و قول و وعده رئیس جمهور وقت به مردم در سفر به قوچان، مبنی بر ارتقای ۳دهستان دوغایی، شیرین دره و اترک به بخش و همچنین ارتقای فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه، اینک مردم انتظار دارند تا هرچه زود‌تر این وعده‌ها عملی شود و تحقق پیدا کند تا حق شهرستان بیش از این تضییع نشود که در این باره طرح‌های توجیهی نیز به مرکز فرستاده شده است.

ایلنا: فرماندار قوچان در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای با اشاره به گستردگی بخش مرکزی قوچان گفت: علاوه بر این مشکل جمعیت زیاد و روستاهای زیاد، حجم کار و امکانات محدود، خدمت رسانی به موقع به مردم را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا «اسماعیل حیدری آزاد» افزود: با توجه به مصوبات هیئت دولت و قول و وعده رئیس جمهور وقت به مردم در سفر به قوچان، مبنی بر ارتقای ۳دهستان دوغایی، شیرین دره و اترک به بخش و همچنین ارتقای فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه، اینک مردم انتظار دارند تا هرچه زود‌تر این وعده‌ها عملی شود و تحقق پیدا کند تا حق شهرستان بیش از این تضییع نشود که در این باره طرح‌های توجیهی نیز به مرکز فرستاده شده است.

وی در ادامه مواردی چون تعریض محور مشهد - چناران و شروع آن از چناران به قوچان را در آینده نزدیک، تصویب شروع پروژه احداث کنارگذر جنوبی شهر قوچان با ۴میلیاردریال اعتبار برای آغاز آن و اقدام جهت اخذ مجوز احداث بیمارستان ۱۲۸تختخوابی قوچان را از جمله فعالیت‌های مهم و ضروری دانست که با پیگیری‌های فراوان تمام مسئوولین علی الخصوص نماینده مردم قوچان آقای شوشتری در حال به سرانجام رسیدن است.

در ادامه، فرماندار قوچان گفت: با پیگیری‌های انجام شده معافیت کامل حقوق گمرکی و سود بازرگانی خرید کالا تا سقف ۵۰ دلار برای مرزنشینان در قوچان اعمال می‌شود.

رئیس شورای اداری اظهار کرد: با توجه به محدودیتهای ایجاد شده در روند تجاری مرز باجگیران در سالیان اخیر که موجب بروز مشکلات معیشتی و مهاجرت مردم نجیب و ولایتمدار مرزنشین شده بود، که معافیت کامل گمرکی برای مرزنشینان می‌تواند نقش مهمی در بهبود معیشت مردم باجگیران داشته باشد.

فرماندار قوچان بیان کرد: با پیگیری‌های فرمانداری و نماینده مردم قوچان و با عنایت ویژه جناب آقای مهندس فروزان مهر استاندار محترم و معزز استان و رئیس شورای ساماندهی مبادلات مرزی، مجوز اعمال معافیت کامل حقوق گمرکی و سود بازرگانی خرید کالا تا سقف ۵۰ دلار به صورت روزانه به ازای هر مرزنشین صادر شد.

حیدری آزاد اظهار امیدواری کرد: این اقدام زمینه رونق مجدد تجارت و بازرگانی در مرز باجگیران و ارتقای سطح معیشتی و رفاهی مرزنشینان عزیز و شریف قوچان را فراهم آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز