خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور؛

پروژه پژوهشی شناسایی و ارتقاء توانمندی بازرسی فنی در پالایشگاه خانگیران اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۰۰

آنچه امروزه به عنوان روش های نوین بازرسی از آنها یاد می شود مجموعه ای از روش های بازرسی هستند که به طور معمول از تکنولوژی های نوین در آن‌ها استفاده شده است و به واسطه نوع عملکردشان، می‌توان از آن‌ها در حین سرویس نیز استفاده کرد.

ایلنا: رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از اجرای پروژه پژوهشی شناسایی و ارتقاء توانمندی در زمینه روش‌های نوین بازرسی فنی پالایشگاه‌ها در این شرکت خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی اصغر محجوبی با اعلام این خبر افزود: این پروژه برای نخستین بار با همکاری دانشگاه تهران در خصوص موارد مرتبط با واحدهای پالایشی گاز با موفقیت به پایان رسید.

وی اظهارداشت: بازرسی‌های دوره‌ای از خطوط و تجهیزات موجود در صنعت نفت و گاز برای به حداقل رساندن خسارت‌های رایج و جلوگیری از توقف‌های برنامه ریزی نشده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

محجوبی تصریح کرد: در این راستا بکارگیری از روش‌های بازرسی نوین به جای روش‌های معمول از مزایای بیشتری چه به لحاظ شناخت و تعیین نوع خسارت و چه به لحاظ سرعت انجام بازرسی برخوردار هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: روش‌های نوین بازرسی اغلب به صورت آنلاین و در حین بهره برداری قابل استفاده بوده و از این جهت به این روش‌ها بازرسی برخط نیز اطلاق می شود.

رئیس امور پژوهش و فناوری پالایشگاه خانگیران بیان کرد: آنچه امروزه به عنوان روش‌های نوین بازرسی از آن‌ها یاد می‌شود مجموعه‌ای از روش‌های بازرسی هستند که به طور معمول از تکنولوژی‌های نوین در آن‌ها استفاده شده است و به واسطه نوع عملکردشان، می‌توان از آن‌ها در حین سرویس نیز استفاده کرد.

محجوبی خاطر نشان ساخت: این بدین معنا است که قبل از اینکه تجهیز دچار مشکل گردد و بدون توقف تولید و در حین سرویس می‌توان از صحت عملکرد آن مطمئن شد.

وی تاکید کرد: روش‌های نوین بازرسی به طور معمول نتایج با دقت بسیار بالا‌تر نسبت به روش‌های معمول بازرسی ارائه کرده و همچنین دارای سرعت بیشتری نسبت به آن‌ها هستند.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با بیان اینکه در این پروژه با انجام تحقیق و مطالعه بر روی روش‌های متداول و روش‌های نوین بازرسی، لیستی از این روش‌ها برای هر یک از تجهیزات و ظروف پالایشگاهی گاز ارائه گردید افزود: همچنین نقاط قوت و ضعف هر روش، نحوه عملکرد آن، نحوه گزارش دهی، نحوه انجام بازرسی بر روی تجهیز و مقایسه این روش‌ها با روش‌های معمول و دستور العمل‌های مربوط به هر تجهیز تدوین شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز