خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهر سازی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

ترانزیت 12میلیون تن کالا از پایانه های مرزی کشور تا پایان سال

توسعه فعالیت با سازمانهایی همچون اکو و کریدور شمال به جنوب می‌تواند در توسعه روابط با کشور های همسایه در زمینه ترانزیت کالا نقش بسزایی داشته باشد.

مشهد - ایلنا: معاون وزیر راه و شهر سازی از ترانزیت 12 میلیون تن کالا تا پایان سال از پایانه های مرزی کشور خبر داد.

شهریار افندی زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مشهد با بیان این مطلب افزود: طبق برنامه قانون پنجم توسعه، تا پایان سال در بحث ترانزیت کالا 9 میلیون تن پیش بینی شده است که از آن جلوتر هستیم.

وی با اشاره به این که کارگروه ترانزیت کالا تلاش زیادی برای توسعه بخش ترانزیت انجام داده است، افزود: در سه سال گذشته در بخش ترانزیت کالا از پایانه های مرزی بیش از 75 درصد رشد را شاهد بوده ایم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد:  در سال جاری تنها در چهار ماهه نخست سال ترانزیت کالا بیش از 30 درصد رشد داشته است.

افندی زاده با بیان این که هدف این سازمان افزایش ترانزیت کالا بیش از گذشته است، خاطر نشان کرد: در راستای توسعه افزایش ترانزیت کالا تمام پایانه های مرزی که نیاز به ساخت ساختمان تجاری و مسافری  دارند در طرح توسعه قرار گرفته اند.

وی ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه را یکی دیگر از راهکارهای اساسی در زمینه افزایش ترانزیت کالا برشمرد و تصریح کرد: توسعه فعالیت با سازمان هایی همچون اکو و کریدور شمال به جنوب می تواند در این توسعه نقش به سزایی داشته باشد.

افندی زاده افزود: قوانین ترانزیت کشور به سمتی سوق داده شده است که در تسهیلات عبور و مرور پیش رود که آسان کردن عبور و مرور در جاده ها از مهمترین برنامه های افزایش ترانزیت کالا در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: کاهش زمان توقف در پایانه های مرزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خراسان رضوی را جزو استان های کلیدی در ترانزیت کالا دانست و یادآور شد: ایران یکی از کشورهای مهم در ترانزیت کالای کشور است.  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز