خبرگزاری کار ایران

فازجدید حاشیه های باشگاه ابومسلم؛

جنگ مالکیتی ابومسلم تمامی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۸

ابومسلمی ها از سال 75 تاکنون 12 مدیر را در راس باشگاه خود دیده اند، 12 مدیری که گاهی با حمایت بخشهای دولتی و گاهی هم حمایت بخش های خصوصی سکاندار این باشگاه پرطرفدار شدند.

مشهد – ایلنا: مالکیت باشگاه ابومسلم بعد از تغییر استاندار سابق که یکی از حامیان مالک فعلی باشگاه ابومسلم بود وارد یک فاز جدید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ابومسلم، باشگاه با ریشه ای که در سال 1349 شکل گرفت و در سالهای بعد به عنوان یکی از پر طرفدارترین تیمهای باشگاهی کشور نامی را برای خود دست و پا کرد، تیمی که بزرگانی چون  خداداد عزیزی، علی رضا نیکبخت واحدی، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان،محمد رضا خلعتبری، حسین بادامکی، رضا عنایتی، فریدون فضلی، خسرو حیدری، بیژن کوشکی، شهاب گردان، سیدمحمد حسینی و بسیاری را به فوتبال کشور معرفی و به عنوان مروارید سیاه فوتبال کشور  شناخته شد.

ابومسلم در 16 سال اخیر 12 مدیر داشته است

این تیم از همان سال های ابتدایی تاسیس همواره با مشکلات مالی فراوان و مسائل مدیریتی رو به رو بوده که این دو موضوع ضربه های سختی را بر پیکر مشکی پوشان خراسانی وارد کرده است.

 ابومسلمی ها از سال 75 تاکنون 12 مدیر را در راس باشگاه خود دیده اند، 12 مدیری که گاهی با حمایت بخش های دولتی و گاهی هم حمایت بخش های خصوصی سکاندار این باشگاه پرطرفدار شدند.

مشکلات مدیریتی و تغییر پیاپی آن از سال 76 یعنی زمانی که یکی از شرکت های حامی این تیم دست از حمایت مالی مستقیم برداشت و تنها به كمكهای تبلیغاتی بسنده كرد شروع شد اما ابومسلم در آن سال علی رغم این مشکلات توانست جواز حضور در رقابت های لیگ دسته یک باشگاه های کشور را بدست آورد.

در سال 77 این باشگاه با مدیریت غلام حسین تكفلی فعالیت هایش را ادامه داد تا اینکه یک سال بعد یعنی در سال 78 رحمان نادری و سپس بصیری پور فرماندار سابق مشهد كار خود را به عنوان مدیر عامل باشگاه شروع کردن  اما در میانه راه ناصر شفق اقدام به خرید امتیاز ابومسلم کرد و این تیم را زیر چتر و حمایت مالی ومعنوی نیروی انتظامی قرار داد، البته خرید و فروش 100 هزار تومانی امتیاز این باشگاه در این دوران نیز از حاشه های جالب توجه بود. 

حمایت نیروی انتظامی تا سال 84 ادامه داشت و شاید یکی از بهترین و با ثبات ترین دوران های مدیریتی ابومسلم با مدیریتی 6 ساله کریم ملاحی در این مدت رقم خورد. در همین سال با توافق مسولان ناجا و ایران خودرو امتیاز باشگاه ابومسلم به گروه صنعتی ایران خودرو واگذار شد.

ابومسلم در  سال 86 و با مدیریت ناصر شفق و بعدها مصطفی بنی اسد یعنی در لیگ هفتم طبق معمول و انتظار با حواشی بسیاری کار خودش رو شروع كرد اما در همان فصل توانست تا مكان چهارمی لیگ برتر باشگاه های ایران برسد كه بهترین مقام این تیم مشهدی در لیگ برتر بود.

درخشش ابومسلم در آن فصل به حدی بود که این تیم عنوان نایب قهرمانی نیم فصل دوم را به خود اختصاص داد اما افسوس كه عدم مالكیت قطعی باشگاه و مشكلات مالی باعث شد تا طوفان مشكی ارام بگیرد و ستاره ها یكی یكی از ابومسلم كوچ کنند و این تیم دیگر آن قدرت واقعی خود را نداشته باشد.

حضور زیدان در ابومسلم و حاشیه های طنز وار فوتبال خراسان

در لیگ هشتم مشکلات مدیریتی این باشگاه به اوج رسید و مصطفی بنی اسد و حسین قاسمی عهده دار این باشگاه بودند، ابومسلم در این فصل به خاطر اظهار نظر های مدیرانش بارها و بارها سوژه رسانه های کشور شد و در حالی که این باشگاه درگیر مسائل مدیریتی بود  مدیران ابومسلم  در زمینه استخدام مربی ذهن بلندپروازی داشتند و با صراحت تمام از استخدام مربیان سرشناس دنیا گفتند اینگونه بود كه قرار شد زیدان برای این تیم بازی كند و استویچكوف روی نیمكت آن بنشیند. البته این بعد از آن بود كه تیگانا برای نشستن روی نیمكت تیم ابومسلم اظهار تمایل كرد و به پیشنهادهایش از فرانسه «نه» گفت، اما ابومسلمی‌ها زیر بار نرفتند و دست رد به سینه او زدند این جملات بارها به طنز فوتبال ایران تبدیل شد.

مدیریت ابومسلم در لیگ نهم کابوسی تلخی را برای هواداران بی شمار خراسانی رقم زد. مدیریت این باشگاه بازهم تغییر پیدا کرد و مهدی زمان به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد اما تیمی که همیشه به عنوان گربه سیاه سرخابی مطرح بود، تیمی که اگر سرخابی را کنار بگذاریم پرطرفدارترین تیم بود، به خاطر مسائل مدیریتی به لیگ دسته اول سقوط کرد و جامعه بزرگ فوتبال خراسان رو به غم فرو برد.

حاشیه های ادامه دار ابومسلم در لیگ یک و دعوا های جدید مالکیتی

سقوط ابومسلم به لیگ دسته یک باعث شد که هیچکس تمایلی برای تحت پوشش قرار دادن این تیم نداشته باشد چون ابومسلم بارها از سوی کمیته انضباطی به خاطر بدهی های میلیاردی تهدید می شد و بازیکنان سابق این تیم هم یکی یکی از این تیم شکایت می کردند. 

بلاخره مالکیت ابومسلم با دستور مستقیم استاندار وقت خراسان رضوی و البته یه کمیته 5 نفره و بدون هیچ سند رسمی به اسماعیل وفایی واگذار شد و قرار بر این بود که بعد از مدتی تمام اسناد به نام وفایی ثبت شود تا او هم در یک پروسه تعریف شده باشگاه را در اختیار هواداران قرار دهد.

اما اواخر اولین سال حضور ابومسلم در لیگ دسته یک بود که محمد رضا عباسی قائم مقام سابق باشگاه ابومسلم مدعی شد که سند باشگاه به نام  او و یکی از فرزندانش است و آنه قصد دارند مدیریت این باشگاه رو بر عهده بگیرند، این موضوع به حدی جدی بود که عباسی تیم دیگری به نام ابومسلم تشکیل داد و با مربیانی چون اکبر میثاقیان و خداداد عزیزی برای بر عهده گرفتنش مذاکره کرد، اما این تازه آغاز ماجرا بود دعوا های مالکیتی به رسانه ها کشیده شد.

بعد از این اتفاقات، ابومسلم در فصل قبل و این فصل هم با مالکیت وفایی و مدیریت مهدی فاضل فکور در رقابت های لیگ یک  شرکت کرد اما بعد از تغییر استاندار که هفته قبل انجام شد مدیران فعلی ابومسلم در اظهار نظرهایشان گفتند که باید هرچه سریعتر تکلیف مدیریت این باشگاه مشخص شود و اگر چنین اتفاقی صورت نگیرد هیچ تمایلی برای ادامه کار ندارند.

مالک فعلی باشگاه ابومسلم:
كدام آدم عاقل برای موضوعی هزینه می‌كند كه مالكیت آن را ندارد؟

اسماعیل وفایی مالک فعلی باشگاه ابومسلم با تشریح موضوع مالکیت ابومسلم و انتقال آن به استانداری در برنامه تلویزیونی ورزش خراسان  گفت: وقتی بنی‌اسد باشگاه را به مدیریت استان واگذار كرده چگونه سند آن را به نام عباسی زده و این مصداق فروش مال غیر است.

وی افزود:  ناصر شفق و مصطفی بنی‌اسد هر دو این باشگاه را به مدیریت استان واگذار كردند و در آن زمان ابومسلم برای یك سال به حسین زمان داده شد و سال بعد افشین داوری، مدیركل وقت تربیت‌بدنی با اصرار فراوان از من خواست وارد عرصه مدیریتی ابومسلم شوم.

وی با بیان اینکه  من باشگاه ابومسلم را بدون سربرگ و مهر تحویل گرفتم اظهار داشت: برای تعیین مالكیت بارها نامه‌نگاری کرده و حتی به بازرسی استانداری شكایت كردیم چرا كه باید این موضوع مشخص می‌شد؛ كدام آدم عاقل برای موضوعی هزینه می‌كند كه مالكیت آن را ندارد؟

وفایی با اشاره به ابهام در برخی از اسناد توسط بنی اسد  گفت: بنی‌اسد ابتدا صد درصد سهام را به مدیریت استان واگذار كرد اما بعد اعلام كرد كه من تنها 17 درصد را واگذار كردم و 83 درصد دیگر متعلق به دیگران است اما چند هفته بعد صد درصد سهام را به نام عباسی زد و این جای ابهام دارد.

وی با انتقاد از انتقال سند ابومسلم به نام عباسی گفت: وقتی بنی‌اسد باشگاه را به مدیریت استان واگذار كرده چگونه سند آن را به نام عباسی زده و این مصداق فروش مال غیر است.

وفایی هزینه تشكیل تیم ابومسلم در فصل جاری را 6 میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: قبول دارم تیم گرانی بستیم اما بدانید كه برای صعود ابومسلم برنامه داریم.

مدعی مالکیت ابومسلم:
کارگروه فوتبال تصمیم گیری کند

محمد رضا عباسی یک از مدعیان مالکیت ابومسلم نیز گفت:  در یك زمانی غلامرضا اسداللهی، نماینده مردم تایباد و تربت‌جام در مجلس مامور تعیین مالكیت ابومسلم شد كه آن گروه حقوقی مصطفی بنی‌اسد را مالك اعلام كرد و من تمام مالكان را گرد هم جمع آورده و سهم آن‌ها را خریدم و سپس در نامه‌ای به استاندار خراسان رضوی اعلام كردم حال كه مالكیت باشگاه یك كاسه شده است در مورد آن تصمیم‌گیری كنید.

وی با بین این که تعیین مالكیت باشگاه ابومسلم را به كارگروه فوتبال استان واگذار كردم تا هر تصمیمی این پیشكسوتان استان صلاح می‌دانند، اتخاذ شود اظهار داشت: ابومسلم بچه سرراهی نیست، و صحبت های وافایی به گونه ای بوده ایت که او مالک است اما  من مالك هستم و آقای وفایی مدعی مالكیت.

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی: 
عزم استانی برای تعیین تکلیف ابومسلم وجود دارد

عباس چمنیان گفت: اگر كسی می‌خواهد مالكیت آن را برعهده بگیرد باید تضمین‌های لازم را به كارگروه فوتبال بدهد که حداقل می‌تواند برای پنج سال باشگاه را مدیریت كند و بدون این تضمین‌ها، تیم را به هیچ كسی نخواهیم داد.

وی با بیان اینكه خوب نیست ابومسلم به رفت و آمد مدیران دولتی وابسته باشد، عنوان كرد: نگرانی ما این است كه با رفتن دکتر صلاحی از استانداری خراسان رضوی، مجموعه مدیریتی باشگاه دچار مشكل شود و باید اطمینان لازم به ما داده شود.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی خطاب به اسماعیل وفایی، مالك فعلی باشگاه ابومسلم گفت: كارگروه فوتبال استان باید به این باور برسند كه مجموعه شما این تضامین را دارد و در آن زمان با كمال میل باشگاه را واگذار خواهیم كرد تا انشاءالله ابومسلم به یك آرامش برسد.
 
با همه این تفاسیر حالا باید دید حال باید دید آیا واقعا مدیریت دامنه دار ابومسلم با تصمیم کارگوه فوتبال حل خواهد شد یا خیر؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز