خبرگزاری کار ایران

در پی رواج معماری غربی در مشهد مطرح شد؛

بی هویتی پایتخت معنوی ایران را تهدید می کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۹۱

شاخصه اصلی شهر مشهد در بحث هویت زیارت است و رواج معماری های نا متعارف نمی تواند چهره مقبولی برای پایتخت معنوی ایران ایجاد کند.

ایلنا- مشهد: رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد رواج معماری غربی را موجب رشد بی هویتی در پایتخت معنوی ایران دانست.

به گزارش ایلنا از مشهد جواد داوودآبادی با بیان این مطلب افزود: از آنجا که شاخصه اصلی شهر مشهد در بحث هویت زیارت است رواج معماری های نا متعارف نمی تواند چهره مقبولی برای پایتخت معنوی ایران ایجاد کند.

وی با بیان اینکه کمیته ای درهمین رابطه در سازمان زمین و مسکن شهری وجود دارد، تصریح کرد: تا کنون آیین نامه ها و ضوابط مختلفی در زمینه نماهای ساختمانی توسط کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر به تصویب رسیده که بر اساس آن برای خیابان های منتهی به حرم مطهر معماری ویژه ای تعریف شده است.

داوود آبادی با تاکید بر اینکه سازمان زمین و مسکن شهری باید به عنوان یکی از متولیان اصلی نظارت بر نماها و معماری شهری به این موضوع رسیدگی کند، خاطر نشان کرد: به کارگیری این نوع معماری موجب بی هویتی شهر مشهد می شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهرمشهد درادامه به کند وکار های متعدد شهری در برخی از نقاط شهر اشاره کرد وافزود: ازآنجا که اینگونه کارها موجب صرف هزینه های میلیاردی در شهر می شود به همین دلیل باید دربرنامه ریزی برای آن دقت کرد.

وی ادامه داد: به جای استفاده از گل های فصلی می توان از برخی گل های با دوام یعنی گل های رز استفاده کرد تا هزینه های ناشی از این امر کاهش پیدا کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز