خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

باید به دنبال راه های معرفی معماری اسلامی ایرانی به دنیا باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۶۰

با کمک گرفتن از توانایی معماران ایرانی می توان برای طراحی نماد و برند اصلی شهرها قدم برداشت، به عنوان مثال می توان از برج میلاد و حرم مطهر رضوی به عنوان برند شهرهای تهران و مشهد نام برد.

ایلنا – مشهد: عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه امروز برند شهری مهمترین عامل شناسایی یک شهر از دیگر شهرهای جهان است، خاطرنشان کرد: با استفاده از توانایی معماران می توان برای طراحی برند شهری گام برداشت.

به گزارش ایلنا از مشهد، امیر علی خوارزمی اظهار کرد: همچنین حضور کارشناسان و معماران خارجی در فضای دانشگاهی کشور باعث آشنایی دانشجویان با سبک های مختلف و تقویت ارتباط بین دانشگاهی می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: بحث معماری سنتی و معاصر از موضوعات مهم در مبحث هویت شهری است، امروز ما باید به دنبال راه های معرفی معماری اسلامی ایرانی به دنیا باشیم.

خوارزمی با اشاره به اینکه مشهد باید به دنبال داشتن برندینگ شهری در میان شهرهای ایران و جهان باشد، افزود: ما معماران بزرگی در معماری اسلامی داریم و می توانیم با استفاده از سازه های منحصر به فرد، معماری اسلامی مشهد را به عنوان برند یک شهر به جهانیان معرفی کنیم.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در علم نمی توان جزیره ای عمل کرد، همفکری در علم و هنر باعث پیشرفت خواهد شد، همانطور که می بینیم برخی کشورها که در موضوعات علمی با یکدیگر همفکری می کنند، پیشرفت قابل توجهی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان با تجربه چنین فضاهایی با معماری دیگر کشورها آشنا می شوند و با استفاده از این تجربیات باعث تقویت معماری اسلامی خواهند شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: خوشبختانه مشهد در رابطه با مدیریت شهری به پیشرفت های خوبی دست یافته اند.

خوارزمی تصریح کرد که بافت های فرسوده در مشهد اهمیت ویژه ای دارد، البته که مدیریت شهری در این رابطه اقدامات خوبی انجام داده ولی باید تمرکز بیشتری در ارتقاء طراحی و اصالت بخشی در بازسازی بافت های فرسوده انجام داد.

وی با بیان اینکه بدون شک وجود مبلمان شهری خوب در شهر باعث تقویت روحیه شهروندان آن خواهد شد، گفت: معماری نقش اساسی را در این مقوله بازی می کند.

خوارزمی ادامه داد: با کمک گرفتن از توانایی معماران ایرانی می توان برای طراحی نماد و برند اصلی شهرها قدم برداشت، به عنوان مثال می توان از برج میلاد و حرم مطهر رضوی به عنوان برند شهرهای تهران و مشهد نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز