خبرگزاری کار ایران

مشکل تامین واگن و حمل و نقل ریلی صادرات خراسان رضوی هنوز پا برجاست

در سال گذشته بیش از 50 جلسه در موضوع تامین واگن و حمل و نقل ریلی صادرات استان برگزار شد و اتحادیه صادركنندگان كه یك مرجع كارشناسی است باید مدلی را به عنوان پیشنهاد برای حل معضل واگن ارائه دهد.

مشهد _ ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یكی از موضوعات مهمی كه لازم است به صورت اصولی مورد توجه قرار گیرد، سند جامع توسعه صادرات غیر نفتی است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی صفرزاده در نشستی با هیات مدیره اتحادیه صادر كنندگان استان اظهار داشت: سند جامع توسعه صادرات غیر نفتی استان توسط این سازمان در سال قبل پیگیری و وظایف دستگاههای اجرایی استان و جایگاه هر كدام از بخش ها در فرآیند صادرت تبیین شد كه در سال جاری باید از طریق اتحادیه صادر كنندگان استان با توجه به رشد كمی حدود 40 درصدی صادرات غیر نفتی استان اجرا شود.

وی با تاكید بر اینكه صادرات، اصلی ترین موضوع اقتصاد مقاومتی و یك موضوع فرابخشی است افزود: بسیاری از دستگاهها در امر صادرات دخیل هستند و اتحادیه صادركنندگان به عنوان حرفه ای ترین نهاد صادراتی باید در این بخش نقش اصلی را بر عهده بگیرد.

وی با اشاره به واگذاری امر پایش و تحلیل و ارزیابی صادرات استان به اتحادیه صادركنندگان گفت: تشكیل كارگروه توسعه صادرات نیز می تواند در رصد مستمر موضوعات مرتبط با صادرات توسط بخش خصوصی بسیار موثر باشد.

صفرزاده به تشكیل جلسات كمیته پایش تجارت خارجی در سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اشاره كرد و اظهار داشت: نتایج این جلسات در سه سطح استانی، دستگاههای اجرایی مرتبط و دبیرخانه شورای عالی صادرات غیر نفتی پیگیری می شود.

وی با بیان اینكه وظیفه اصلی تامین واگن برای كالاهای صادراتی بر عهده راه آهن است افزود: در سال گذشته بیش از 50 جلسه در موضوع تامین واگن و حمل و نقل ریلی صادرات استان برگزار شد و اتحادیه صادركنندگان كه یك مرجع كارشناسی است باید مدلی را به عنوان پیشنهاد برای حل معضل واگن ارائه دهد.

صفرزاده تاكید كرد: نهادهای صادراتی و تولید باید خودشان بر اساس تجربیات گذشته، صادرات ریلی را مدیریت نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح كرد: به منظور توسعه صادرات، تسهیلات 8 درصدی درنظر گرفته شده است كه بخش خصوصی باید تخصیص این تسهیلات را از سیستم بانكی پیگیری كند.

وی با تاكید براجرای با شكوه مراسم روز ملی صادرات در استان با توجه به استقرار دبیرخانه برگزاری این مراسم در اتحادیه صادركنندگان گفت: ضرورت دارد راههای نوینی برای تامین منابع برگزاری این مراسم تدبیر و برنامه های ستاد برگزاری مراسم روز ملی صادرات تدوین شود.

لازم به ذكر است در این نشست، موضوعاتی از قبیل معافیت صادراتی برای واحدهای تولیدی و مشكلات ارزش افزوده، بالارفتن هزینه تمام شده برای تولید صادراتی ، تقسیط تسهیلات بخش تجارت و غیره بررسی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز