خبرگزاری کار ایران

سامانه هوشمند دوچرخه عمومی، در مشهد به بهره برداری می‌رسد

asdasd

هماهنگی‌های لازم با سازمان فاوای شهرداری مشهد در راستای ایجاد دستگاه‌های همگرای من کارت در این ایستگاه‌ها انجام شده است.

مشهد - ایلنا: با توجه به اهمیت راه اندازی سیستم دوچرخه در حمل و نقل عمومی، مهمترین دستور کار این هفتهٔ کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد به ارائه گزارش از راه اندازی سیستم دوچرخه عمومی اختصاص داشت که سرمایه گذار این طرح از راه اندازی این سیستم در مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ارائه گزارش در خصوص قرارداد سرمایه گذاری و بهره برداری از سامانه هوشمند دوچرخه عمومی اولین دستور کار دویست و ششمین جلسهٔ کمیسیون بود که "جانی درمیان" سرمایه گذار و مجری پیاده سازی و بهره برداری از سامانهٔ هوشمند دوچرخهٔ عمومی با توضیح اینکه تا کنون جانمایی ۱۰۰ ایستگاه دوچرخه در مشهد انجام شده است افزود: اگرچه در روند انجام پروژه مشکلاتی نظیر ترافیک شهری و معارضات مکانی وجود دارد اما باتوجه به واگذاری بخش‌های مختلف از ایستگاه در مناطق مختلف شهری به پیمانکار، این روند از سرعت بیشتری برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون جانمایی ایستگاه‌های دوچرخه با تائید سازمان ترافیک شهرداری مشهد انجام شده است، تصریح کرد: افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز برای احداث ایستگاه‌ها و همچنین حفظ و نگهداری تاسیسات از دیگر مشکلات این قسمت به شمار می‌آید.

وی همچنین از هماهنگی لازم با سازمان فاوای شهرداری مشهد در راستای ایجاد دستگاه‌های همگرای من کارت خبر داد و خاطر نشان کرد: دوچرخه‌های این ایستگاه‌ها نیز با همکاری فدارسیون دوچرخه سواری انتخاب شده است.

در ادامه جواد داوودآبادی یکی از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خواستار ایجاد دکه‌های مطبوعاتی در مجاورت ایستگاه‌ها و در راستای ایجاد نماهای جدید شهری شد.

امامی مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد نیز با اشاره به اینکه ۵۰ ایستگاه باقی مانده به زودی به شرکت مورد نطر برای ایجاد ایستگاه‌ها داده می‌شود، بیان کرد: این سازمان همکاری لازم را با شرکت سرمایه گذار مجری طرح در راستای تسریع در انجام فعالیت‌های خود انجام خواهد داد.

در ادامه بررسی نامه رئیس شورا در خصوص اعلام نظر پیرامون طرح جمعی از اعضاء ‌با موضوع جایگاه‌های سوخت دومین دستور کاری بود که غلامرضا زعیمی رئیس کمیسیون در این رابطه با بیان اینکه در سال ۸۱ دستور العمل اجرایی ایجاد جایگاه سوخت در شهرتوسط کارگروهی متشکل از شرکت نفت سازمان مسکن و شهرسازی و شهرداری مشهد تنظیم شده و به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، عنوان کرد: بر اساس این مصوبه، ایجاد جایگاه سوخت در مناطقی که دارای کاربری فضای سبز هستند منوط به مصوبه شورا ی شهر شد.

زعیمی در ادامه به طرح برخی از اعضای کمیسیون مبنی بر اینکه شهرداری موظف است، پیش از صدور هرگونه مجوز ایجاد جایگاه سوخت، مجوزهای لازم را از کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای شهر اخذ کند اشاره کرد و افزود: با توجه به برخی از بازدیدهای انجام شده از نقاط مختلف سطح شهر متوجه وجود برخی ازجایگاه‌های سوخت بدون رعایت ضوابط موجود در دستور العمل بودیم، به گونه‌ای که برخی از این پمپ بنزین‌ها در مجاورت مراکز درمانی قرارداشت.

در ادامه اعضای کمیسیون با تاکید بر اجرای ضوابط و دستور العمل‌های مصوب شورای شهر، بر مصوبه گذشتهٔ شورا مبنی بر اینکه ایجاد جایگاه‌های سوخت در کاربری‌های فضا ی سبز باید با تصویب شورای باشد تاکید کردند.

سومین دستور کار این جلسه کمیسیون نیز به بررسی نامه رئیس شورا در خصوص پیگیری مصوبهٔ پارکینگ محله و تمدید زمان ارائه گزارش شهرداری تا پایان تیر ماه اختصاص داشت که امامی مدیر عامل سازمان ترافیک شهرداری از مکاتبهٔ این سازمان با مدیران مناطق مختلف شهرداری در راستای انجام مطالعات لازم و شناسایی مکان‌های مناسب برای این موضوع خبر داد و تاکید کرد: ۱۶میلیارد تومان برای تملک اراضی این طرح، در بودجه سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پیش نویس دستور العمل‌ها و مکان‌های احداث پارکینگ‌ها تهیه شده است که جهت بررسی به شورای شهر ارائه می‌شود.

آخرین دستور کار کمیسیون نیز مربوط به پیگیری مصوبه احداث پارکینگ در ورودی‌های شهر بود که زعیمی در این رابطه به مصوبه ۱/۱۲/۹۰ شورا و نظریهٔ ۶/۴/۹۱ کمیسیون در خصوص ارائه ضوابط شهرداری در رابطهٔ با انجام مطالعات و جانمایی پارکینگ‌های پارک سوار اشاره و عنوان کرد: بر اساس آخرین مصوبه شهرداری مشهد موظف شد، ظرف مدت ۱۵روز پس از تاریخ مصوبه آخرین گزارش خود در خصوص جانمایی پارکینگ‌های مورد نظر در رینگ اصلی شهر مشهد را ارائه دهد که متاسفانه تا کنون گزارشی در این زمینه به کمیسیون ارائه نشده است.

امامی در این رابطه با توضیح اینکه در حال حاضر دو پارک سوار الهیه و انقلاب آمادهٔ تحویل می‌باشد، خاطر نشان کرد: امور مطالعاتی این پارک سوار‌ها در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز